Форум за електроника Форуми Форум за електроника

Форум за електроника
Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ГрупиГрупи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Service Manual Search :   Enhanced by: Jabse.com : българската търсачка
Зарядно за оловни акумулатори
Иди на страница 1, 2, 3  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
Dalgia
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 17 Дек 2004
Мнения: 183
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб Авг 27, 2005 6:28    Заглавие: Зарядно за оловни акумулатори Отговорете с цитат

Някой може ли да даде схема за непрекъснато подържане заряда
на оловен акумулатор 55Ah.Само ако е изпитана на практика , че не ми се съсипва нов акумулатор.Акумулатора ще работи на инвертор за 220волта.Предварително много мерси.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла MSN Messenger
Ditronix
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 15 Авг 2005
Мнения: 2792
Местожителство: Провадия

МнениеПуснато на: Съб Авг 27, 2005 14:02    Заглавие: Отговорете с цитат

На гел-акумулаторите,които се използват в алармените системи е обелязано:цикличен заряд-13,8-14,8V;в режим на подзаряд-13,4-13,8V.Това също са оловни акумулатори,но изпълнени по по-съвременна технология-т.н.НЕОБСЛУЖВАЕМИ.Тъй че специална схема не ти е необходима,направи си един стабилизиран изправител за 13,7V и си готов.Аз от няколко години ползвам този начин и няма никакви проблеми.Мисля,че консумацията на акумулатора няма да надхвърли 1-1,5 А,така че изправител срегулатор на LM317 след него ще ти свърши добра работа.
_________________
Не е важно кой си,а колко струваш!

DRL модули за всички видове автомобили!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
tocho
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 11 Юли 2005
Мнения: 328
Местожителство: Varna 0888 950800

МнениеПуснато на: Съб Авг 27, 2005 20:43    Заглавие: Отговорете с цитат

Ами ако акумулатора е изтощен и той включи зарядното, дали LM317
няма да стане на ПУКАНКА(55Ah)
_________________
Баш-Майстора умря, но шапката остана.
Стойко Димитров
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Ditronix
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 15 Авг 2005
Мнения: 2792
Местожителство: Провадия

МнениеПуснато на: Нед Авг 28, 2005 10:45    Заглавие: Отговорете с цитат

Няма да стане,просто ще му е необходимо малко повече време да възстанови нормалния си заряд.LM317и LM350 имат ограничение по ток-първата схема на 1,5А,а втората-на 3А.Още повече,че това ограничение е динамично-колкото повече се мъчиш да дръпнеш,толкова повече ти пада напрежението и максималния ток върху товара си го имаш.Така че не се притеснявай за пуканките Laughing ,схемате е изпитана многократно точно за зареждане на акумулатори и още Exclamation работи Exclamation Laughing Laughing Laughing .Важно е да осигуриш добро охлаждане,щом ще има гърч от време на време.Охладител с вентилатор от някакъв процесор ще е О.К.
_________________
Не е важно кой си,а колко струваш!

DRL модули за всички видове автомобили!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Dalgia
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 17 Дек 2004
Мнения: 183
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед Авг 28, 2005 18:16    Заглавие: Отговорете с цитат

Ditronix написа:
Няма да стане,просто ще му е необходимо малко повече време да възстанови нормалния си заряд.LM317и LM350 имат ограничение по ток-първата схема на 1,5А,а втората-на 3А.Още повече,че това ограничение е динамично-колкото повече се мъчиш да дръпнеш,толкова повече ти пада напрежението и максималния ток върху товара си го имаш.Така че не се притеснявай за пуканките Laughing ,схемате е изпитана многократно точно за зареждане на акумулатори и още Exclamation работи Exclamation Laughing Laughing Laughing .Важно е да осигуриш добро охлаждане,щом ще има гърч от време на време.Охладител с вентилатор от някакъв процесор ще е О.К.

Мерси много за съветите.Може и да не е ЛМ317 но напрежението ще го стабилизирам.Ако прецакам акумулатора Ditronix ще черпи една кричма на морето догодина. Very Happy Very Happy Very Happy Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла MSN Messenger
Grrr
Гост





МнениеПуснато на: Нед Авг 28, 2005 19:24    Заглавие: S tova zarejdane go pisi begal toia akumulator Отговорете с цитат

Dalgia написа:
Ditronix написа:
Няма да стане,просто ще му е необходимо малко повече време да възстанови нормалния си заряд.LM317и LM350 имат ограничение по ток-първата схема на 1,5А,а втората-на 3А.Още повече,че това ограничение е динамично-колкото повече се мъчиш да дръпнеш,толкова повече ти пада напрежението и максималния ток върху товара си го имаш.Така че не се притеснявай за пуканките Laughing ,схемате е изпитана многократно точно за зареждане на акумулатори и още Exclamation работи Exclamation Laughing Laughing Laughing .Важно е да осигуриш добро охлаждане,щом ще има гърч от време на време.Охладител с вентилатор от някакъв процесор ще е О.К.

Мерси много за съветите.Може и да не е ЛМ317 но напрежението ще го стабилизирам.Ако прецакам акумулатора Ditronix ще черпи една кричма на морето догодина. Very Happy Very Happy Very Happy Laughing

Защо ми се струва че никои не се сеща как работи системата за зареждане в автомобила Exclamation
Акумулатор не се зарежда с изгладено напрежение и напълно стабилизирано. Exclamation
Ако искаш да ти се запази акумулатора дълго време , се зарежда с пулсиращо напрежение 1/10 от капацитета и 1/20 разряд през някакъв товар за десулфатизация !!!
Потърсете малко из руските саитове как става решението на проблема ви схеми бол и е много просто .
Един диод на трафчето като еднопътен изправител и една крушка паралелно на батерията .Когато се зареди просто се изключва с едно реле и същото за работен режим !!!
Върнете се в началото
RC
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 22 Фев 2003
Мнения: 13206

МнениеПуснато на: Нед Авг 28, 2005 19:44    Заглавие: Отговорете с цитат

Grrr, всеки един акумулатор се зарежда с източник на ток!
Начина по който ще бъде реализирано това е въпрос на схемно решение и коректно отношение към типа на акумулатора и "производителя".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
tocho
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 11 Юли 2005
Мнения: 328
Местожителство: Varna 0888 950800

МнениеПуснато на: Нед Авг 28, 2005 20:36    Заглавие: Отговорете с цитат

Dalgia ако искаш акумулатора да искара дълго време, трябва да се направи някаква електроника която да включва и да изключва акумулатора от зареждане,като се вземе предвид товара на инвертора
В казармата имахме доста акумулатори(обикновени от белите) от които имаше ина 12год.Не е за вярване но си беше факт.Тяхната функция се отнасяше в захранване на сигнално оповест. системи,които
вечер се захранваха от акумулаторите а през деня акумул. се зареждаха автоматично.Но въпреки това имаше войници които се грижеха за подръжката.Както отбелязаха по горе акумулатора се включва на 1/10 от 55Ач и се следи гъстотата, която е основен показател.
_________________
Баш-Майстора умря, но шапката остана.
Стойко Димитров
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Ditronix
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 15 Авг 2005
Мнения: 2792
Местожителство: Провадия

МнениеПуснато на: Нед Авг 28, 2005 21:44    Заглавие: Отговорете с цитат

Няма проблеми с презареждането-както писах,тези стабилизатори имат токово ограничение далеч под нормалния заряден ток на акумулатор 55Аh.Когато акумулаторът е зареден,напрежение 13,4-13,8V осигурява нормалния ток за подзаряд.По описания от мен начин се зареждат акумулаторите в алармените системи.Има такива,които съм монтирал преди8-10 години и още не съм сменял акумулатори.Естествено,че те вече не са със 100% капацитет,но вършат работа.А в автомобилите зареждането се контролира от реле,което СЛЕДИ НАПРЕЖЕНИЕТО върху акумулатора и при достигане на определена стойност го изключва.НЕ СЕ СЛЕДИ ТОКА НА ЗАРЕЖДАНЕ.Ако зарядното напрежение е в нормите,токът не може да бъде превишен!Това с крушките се прави,когато останеш сам на пътя на пустинен остров.. Laughing Laughing Laughing Друг е въпросът,че може да се направи и стабилизатор на ток,но за мен това е подходящо САМО ЗА ЦИКЛИЧНО ЗАРЕЖДАНЕ!,а и е по-трудно и скъпо.Колкото до казармените акумулатори-само старшината знае на колко години са Rolling Eyes Аз когато служих,нашите обикновено палеха на бутане Laughing Laughing Laughing .
_________________
Не е важно кой си,а колко струваш!

DRL модули за всички видове автомобили!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
IceBurn
Активен потребител
Активен потребител


Регистриран на: 17 Сеп 2004
Мнения: 62
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Нед Авг 28, 2005 22:03    Заглавие: Отговорете с цитат

RC написа:
Grrr, всеки един акумулатор се зарежда с източник на ток!


Това не е съвсем така.
Има зарядни (особено за т.н. "сухи" акумулатори) при които през първите 1,5-2 се зарежда в режим "генератор на ток", а през останалото време режим "генератор на напрежение".
След като се постигне заряда акумулатора не винаги се изклучва. Има някои при които отново се минава в режим "генератор на ток", но с доста малък ток, като по този начин се поддържа зареден на 100% до момента на откачане от зарядното.
Това последното не мога разбера точно защо се прави, но е факт, че го има, и то предимно в скъпите "маркови" зарядни.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Потърси "Зарядно за оловни акумулатори" в магазин за електроника Pulsator.bg : БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА над 90 лв.

Покажи мнения от преди:   
Потърси "Зарядно за оловни акумулатори" в Интернет



Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2, 3  Следваща
Страница 1 от 3

 
Към:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети