Форум за електроника Форуми Форум за електроника

Форум за електроника
Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ГрупиГрупи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Service Manual Search :   Enhanced by: Jabse.com : българската търсачка
Относно панелен волтметър...

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
vlado_sh
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 20 Фев 2013
Мнения: 7

МнениеПуснато на: Сря Фев 20, 2013 21:52    Заглавие: Относно панелен волтметър... Отговорете с цитат

Здравейте! Купих си малък панелен волтметър DVM-210 с идеята да го вградя в таблото на джипката и да е включен непрекъснато. Изводите са VDD, GND, IN- и IN+ Направил съм си стабилизатор с LM317 с идеята волтметъра да се захранва непрекъснато от акумулатора на колата. На входа съм си направил делител с резистори, поиграх си да го калибрирам с хубав мултицет. Проблемът дойде, когато включих волтметъра и се опитах да премеря напрежението преди входа на стабилизатора. При свързването на IN- и GND волтметъра забива и показва 1. Като свържа захранването с 9V батерия всичко е наред. Идеята ми да поясня е да захраня волтметъра от акумулатора и едновременно с това да му меря напрежението. Та въпросът ми, е как да изолирам входа от захранването, като все пак ми трябва да го меря? Smile Благодаря и ако въпросът ми е лаишки... извинете ме!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
aquilax
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 09 Яну 2013
Мнения: 3

МнениеПуснато на: Сря Фев 20, 2013 22:31    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравей, мисля че за тези модули е необходимо захранването да е галванично разделено от измерваното напрежение.Разгледай това http://store.comet.bg/bg/Catalogue/Product/4985/ dc-dc конвертор галванично разделен .Можеш да погледнеш и подобните от тази серия.Обърни също внимание на максимално допустимото входно напрежение.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mishomvp
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 17 Авг 2004
Мнения: 2354
Местожителство: Златоград

МнениеПуснато на: Сря Фев 20, 2013 22:44    Заглавие: Отговорете с цитат

А защо не си вземеш едно такова или това.
И забравяш Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
vlado_sh
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 20 Фев 2013
Мнения: 7

МнениеПуснато на: Сря Фев 20, 2013 23:24    Заглавие: Отговорете с цитат

mishomvp написа:
А защо не си вземеш едно такова или това.
И забравяш Wink

Не са лоши и ще вършат работа, но на мен идеята ми е да е непрекъснато захранено уредчето, а не при контакт. Тези харчат по 60ma а пък и колата ще свети като дискотека нощно време Smile
@aquilax това е добра идея, но пък границата на напрежението на този разделител е малка... а и горната граница от 13.2v не ми върши работа... за системата на колата е добре да е 15-15.5v за всеки случай... Не знам, какво ще стане ако го вържа между стабилизатора с LM317 и волтметъра...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
gigant
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 23 Ное 2011
Мнения: 952
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Фев 21, 2013 0:10    Заглавие: Отговорете с цитат

Има DC-DC конвертори, дето са от 9 до 18V по вход. Е, по-скъпи са, но нали е за любимата... Имай впредвид, че те си харчат дори и на празен ход, в зависимост от производителя може стигне 20-30мА. Да не останеш неприятно изненадан някой понеделник...

Има начин такъв (или подобен) волтметър да се преправи да мери собственото си захранване в обхвата 9-16В. Преправянето изисква освен познания, сръчност и малко късмет - не винаги може да се направи, зависи от топологията на платката на конкретния модел и колко се е разляла капката върху чипа.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
pansim
Активен потребител
Активен потребител


Регистриран на: 19 Юни 2012
Мнения: 92
Местожителство: Sandanski

МнениеПуснато на: Чет Фев 21, 2013 11:18    Заглавие: Отговорете с цитат

А каква е идеята за НЕПРЕКЪСНАТО показване на напрежението?
Не е ли удобно като врътнеш ключа и да показва?
Само питам....
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
vlado_sh
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 20 Фев 2013
Мнения: 7

МнениеПуснато на: Чет Фев 21, 2013 11:27    Заглавие: Отговорете с цитат

pansim написа:
....

Идеята е сутрин в студа, като се кача в колата да видя, какво напрежение има в системата, или пък ако съм на полу-контакт и работи радиото да видя, как пада напрежението. Общо взето такива неща... като цяло усещам, че нещата ще отидат на захранване с батерийка 9v и копче, с което ще го пускам и спирам, когато ми потрябва... Другият вариант е да си купя LED волтметър, какъвто ми е показал колега по-горе и той да работи при подаване на контакт и с копче, ако искам да го пусна за малко без контакт. Благодаря за мненията и идеите! Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ELP
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 07 Яну 2004
Мнения: 6902
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Фев 21, 2013 12:40    Заглавие: Отговорете с цитат

Тази тема е дъвкана толкова пъти , ако не те мързи да потърсиш из форума - ще намериш доста решения !
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
geordgeo
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 12 Сеп 2007
Мнения: 170
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Фев 21, 2013 20:33    Заглавие: Отговорете с цитат

Това, което искаш съм си го направил в колата и за да избегна всякакви усложнения, съм го захранил (панелчето) с 9V батерийка и малко ключе, което е почти скрито в страничния борд на самия панел. Много е удобно, проверявам винаги какво е напрежението като се кача в колата и преди да я запаля, а това го правя, защото я карам рядко. Е, с една батерия карам вече 3-та година, така, че откъм финанси няма проблеми...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Потърси "Относно панелен волтметър..." в магазин за електроника Pulsator.bg : БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА над 90 лв.

Покажи мнения от преди:   
Потърси "Относно панелен волтметър..." в Интернет



Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Към:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети