Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
rotola Нов потребител

Регистриран на: 05 Яну 2008 Мнения: 7
|
Пуснато на: Вто Дек 04, 2012 16:55 Заглавие: преобразуване на напрежението на велосипедно динамо |
|
|
Здравейте,
Търся помощ от поразбиращи от мен. Можели някой да ми каже как да преобазувам променливото напрежение (ток) на велосипедно динамо, така че да мога да вържа към него фенерче от тези с един диод (силно светещите) или с обикноненни свето диоди, все тая. Направих си схема грец ама нестава, установих че е необходимо да се съобразят някой параметри който аз незнам как. Ако някой знае диоди с какви параметри да си купя или готов изправителен блок (най-добре) ще съм много благодарен. Ако не греша велосипедното динамо е с параметри 6V и 3W (промеливо напрежение/ток), а диодните фенери се захрандат с 4,5V (постоянно напрежетие). Това ми желание се породи от това че ми омръзна да купувам батерии за фенера на велосипеда ми.
Реших да попитам първо тук, отколкото да ходя и да се излагам по магазините, а и не съм сигурен до колко ще ми помогнат намясто.
Предваритено благодаря на всички който ми отделят време за моя проблем. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Ditronix Опитен потребител


Регистриран на: 15 Авг 2005 Мнения: 2800 Местожителство: Провадия
|
Пуснато на: Вто Дек 04, 2012 17:41 Заглавие: |
|
|
Динамо променливо напрежение не произвежда! Доколкото помня от буйната си младост велосипедните динама (генератори) си произвеждат постоянно напрежение. Но дори и да беше променливо,светоДИОДите ще си светят-факт! Без никакви допълнения два бели светодиода,свързани последователно биха работили- без нищо друго окло тях,ама колко време-един Бог знае.Трябва ти драйвер за тая работа,който осигурява постоянен изходен ток,но за да избереш точния такъв трябва да си наясно какви светодиоди ще ползваш. _________________ Не е важно кой си,а колко струваш!
DRL модули за всички видове автомобили! |
|
Върнете се в началото |
|
 |
rotola Нов потребител

Регистриран на: 05 Яну 2008 Мнения: 7
|
Пуснато на: Вто Дек 04, 2012 18:42 Заглавие: |
|
|
ще проверя това твърдение само да се добера до велосипеда, ама все си мисля че при наличие на на намотка и постоянен магнит, без изправителна част няма как да имаш постоянен ток директно |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Opera 3 Активен потребител

Регистриран на: 16 Ное 2009 Мнения: 98
|
Пуснато на: Вто Дек 04, 2012 19:11 Заглавие: |
|
|
Ако е колекторен с четки може те повечето са такива. _________________ младши електричар
имейл gogo_mladshi@abv.bg |
|
Върнете се в началото |
|
 |
lz1wvm Опитен потребител

Регистриран на: 12 Апр 2007 Мнения: 278 Местожителство: в Гората
|
Пуснато на: Вто Дек 04, 2012 19:39 Заглавие: |
|
|
Няма такива велосипедни динама.Всички се възбуждат от магнит,ако е с колектор и четки,значи че трябва да има допълнителен източник на енергия,за възбуждането,демек акумулатор,или нещо което дава ток. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
rotola Нов потребител

Регистриран на: 05 Яну 2008 Мнения: 7
|
Пуснато на: Вто Дек 04, 2012 19:43 Заглавие: |
|
|
Хора какъв колектор какви четки, меден проводник - намотка (статор), постоянен магнит - ротор, магнита се върти. Питам за схема и параметри на елементите. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
shri Опитен потребител


Регистриран на: 31 Окт 2008 Мнения: 1194 Местожителство: Варна
|
Пуснато на: Вто Дек 04, 2012 20:04 Заглавие: |
|
|
Понеже велосипеда се движи с различна скорост и параметрите на динамото се менят. За да светят стабилно диодите без да се влияят от оборотите на динамото. Трябва да направиш едно зарядно устройство което да ти зарежда акумулаторна батерия от която да храниш светодиодоте. За схема не знам, може би нещо с LM2576 тя може да дава по голямо изходно напрежение от входното си. _________________ Денят е прекрасен забеляза ли го!!!
ivan_sergeev@mail.bg |
|
Върнете се в началото |
|
 |
lz1wvm Опитен потребител

Регистриран на: 12 Апр 2007 Мнения: 278 Местожителство: в Гората
|
|
Върнете се в началото |
|
 |
milmar Опитен потребител

Регистриран на: 05 Юни 2007 Мнения: 1010 Местожителство: Русе
|
Пуснато на: Вто Дек 04, 2012 20:15 Заглавие: |
|
|
Аз също не съм виждал "динамо" за колело с четки, може и да има...
Правиш си схема Грец с Шотки диоди (1N5819) и след това схема - стабилизатор на напрежение, като тази горе примерно (с 34063) . Преценяваш какво напрежение ти трябва за един или два диода последователно плюс един баластен резистор с минимална стойност, сметнат за тока на диода и спад върху себе си максимум 1V . |
|
Върнете се в началото |
|
 |
ikarlo Опитен потребител

Регистриран на: 12 Апр 2008 Мнения: 404 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Вто Дек 04, 2012 20:22 Заглавие: |
|
|
rotola, пробвай с грец и над 500uF след него за да се избегнат пулсациите и да не се шунтира веригата от нискоомната намотка когато паднат оборотите на динамото. Може и акумулаторче (3 V) от аварийна лампа да свържеш вместо греца. Но не виждам много смисъл от велосипедното динамо след като сега има китйски светодиодни фенерчена по лев - два (с батериите), които могат да светят часове. От младостта си помня, че като включех динамото на велосипеда, трябваше да въртя педали все едно качвам семинарията по равното, а светенето никакво го нямаше.
Е сега виждам че milmar ме е изпреварил, ама се писали по едно и също време. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
|