Форум за електроника Форуми Форум за електроника

Форум за електроника
Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ГрупиГрупи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Service Manual Search :   Enhanced by: Jabse.com : българската търсачка
Проблем с автомобилен генератор
Иди на страница 1, 2, 3  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
barekov1
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 04 Яну 2009
Мнения: 20

МнениеПуснато на: Нед Яну 09, 2011 19:01    Заглавие: Проблем с автомобилен генератор Отговорете с цитат

Проблема е следния. Скоро закупих нов акумулатор Гигават. Но сутрин трудно върти стартера. Днес преди да запаля взех и измерих напрежението 12.4v. Консумация 20мА. Според една таблица това е на около 65% от пълен заряд. Свалих го и го сложих на зарядното за около 1 час. След това го поставих и запалих от ряз. При запален двигател и със включени консуматори напрежението беше 14.3V. Но след около 20 минути напрежението падна на 14.15V Това нормално ли е? Проблема дали е в акумулатора или в генератора?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
showMANiak
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 16 Авг 2004
Мнения: 1093
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед Яну 09, 2011 19:25    Заглавие: Отговорете с цитат

Тва със консумацията и процента на заряд не го схванах... .От 20мА няма как да се изтощи за една вечер,тва е почти сигурно.Щом акумулатора е нов,най-вероятно не е в него кусура.Ако караш на кратки разстояния и ти е по-голям акумулатора от фабричното,има шанс да не може да се зареди.Същия случай и при мойта приятелка-взехме по-голям (така се случи,по-изгодно изпадна) и понеже пътя до работата и е няколко километра и не смогва да го зареди,а алтернатора си е в норма.При всички случаи,щом акумулатора е нов,главния заподозрян е алтернатора.Другия вариант е самия стартер да прави мизерлъка.
_________________
Може и да бъркам.....


Последната промяна е направена от showMANiak на Нед Яну 09, 2011 19:51; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
barekov1
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 04 Яну 2009
Мнения: 20

МнениеПуснато на: Нед Яну 09, 2011 19:35    Заглавие: Отговорете с цитат

Напротив, на ден минавам най малко 80км. Напрежението на напълно зареден акумулатор трябва да е 12.7-12.8V
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
showMANiak
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 16 Авг 2004
Мнения: 1093
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед Яну 09, 2011 19:52    Заглавие: Отговорете с цитат

Kaква е колата и какъв е капацитета на акумулатора?
_________________
Може и да бъркам.....
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
dyp7
Активен потребител
Активен потребител


Регистриран на: 07 Апр 2010
Мнения: 94

МнениеПуснато на: Нед Яну 09, 2011 19:55    Заглавие: Проблем с автомобилен генератор Отговорете с цитат

Наскоро и аз имах подобен проблем и се реши със смяната на реле-регулатора, които е и четкодържател в повечето модели генератори.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
bojitchko
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 13 Яну 2009
Мнения: 110
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед Яну 09, 2011 20:55    Заглавие: Отговорете с цитат

Нищо му няма на генератора. Нормално е да пада на 14.15. Регулаторът е зависим и температурно. Ако стане още по-топло, напрежението ще продължи да пада. А 12.4 на акумулатора е малко. Провери и на колко пада докато въртиш на стартер. Не трябва да е под 11в. Ако е по-малко, вероятно стартерът черпи много ток - втулки? При работещ стартер, ако напрежението непрекъснато пада, (примерно в началото е 11в и след секунди вече е 10.5в) акумулаторът няма капацитет. Малко сложно стана, но има най-различни симптоми. Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
sword
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 23 Ное 2009
Мнения: 196
Местожителство: Добрич

МнениеПуснато на: Нед Яну 09, 2011 22:02    Заглавие: Отговорете с цитат

Той божката ти е написъл каквото трябва общо взето ,20ma е в допустимите граници за утечка .Най -вероятно стартера ти е за ремонт или караш с ефтино масло което при ниски температури става на мармалад и трови стартера ,след като си го поразкарал и след един час затова да пали от раз.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
showMANiak
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 16 Авг 2004
Мнения: 1093
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед Яну 09, 2011 22:08    Заглавие: Отговорете с цитат

Aбе чак толкова на мармалад да става...Аз бих заложил,че са влезли боклуци и влага и в студа образуват доста твърда гняс,която такова таковата.Бил съм свидетел на такова нещо Smile
_________________
Може и да бъркам.....
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Kuger
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 10 Яну 2011
Мнения: 6
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Пон Яну 10, 2011 3:29    Заглавие: Отговорете с цитат

Заряда ти е отличен, но пиши каква е колата. Ако имаш аларма, имобилайзер, музика с памет настройки - всичко това харчи ток и е нормално да ти пада на 12,5-13 волта. Но ако при това положение стартера върти трудно, белата е или в него, или в АБ, или във кабели и кабелни връзки.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
milmar
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 05 Юни 2007
Мнения: 1010
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Пон Яну 10, 2011 8:57    Заглавие: Отговорете с цитат

Всичко по напреженията : при огасена кола -12,4 V , при запалена със ел товар (фарове , отопление стъкла...) 14,2V е абсолютно нормално Idea .

Провери (почисти) и притегни абсолютно , ама абсолютно всички ел връзки като започнеш от акумулатора до генератора веднъж и от акумулатора до стартера - другата верига . Ако е VW и още някои марки коли , тези вериги имат една обща точка - силовата клема на стартера Idea .

Не забравяй в никакъв случай веригата на масата , даже започни от нея !

Но в самото начало си почисти клемите към акумулатора Wink !

Консумация до 40-50 мА , която колегите грешно нарекоха утечка си е напълно нормална , съвременните автомобили имат куп електроника която стои в "чакащ" режим и има някаква консумация . В тривиалния случай - CD плеъра Idea .
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Потърси "Проблем с автомобилен генератор" в магазин за електроника Pulsator.bg : БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА над 90 лв.

Покажи мнения от преди:   
Потърси "Проблем с автомобилен генератор" в Интернет



Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2, 3  Следваща
Страница 1 от 3

 
Към:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети