Форум за електроника Форуми Форум за електроника

Форум за електроника
Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ГрупиГрупи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Service Manual Search :   Enhanced by: Jabse.com : българската търсачка
Електронно запалване + EDIS 4
Иди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
californieca
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 18 Яну 2005
Мнения: 439
Местожителство: София

[download attachment]
МнениеПуснато на: Чет Апр 22, 2010 15:15    Заглавие: Електронно запалване + EDIS 4 Отговорете с цитат

При равни други условия,коя от бобините на снимката ще е по-ефикасна при схема на електронно запалване от тип:
- транзисторно.
- кондензаторно.

Благодаря предварително Smile
_________________
Всичко е в тока Smile


Последната промяна е направена от californieca на Вто Юли 27, 2010 7:42; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
ELP
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 07 Яну 2004
Мнения: 6902
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Апр 22, 2010 18:39    Заглавие: Отговорете с цитат

Те по принцип по-високоомните са за кондензаторно запалване ,а по нискоомните за транзисторни ,така че прави си сам сметката .
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
plamil
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 02 Ное 2007
Мнения: 371
Местожителство: с. Аспарухово, обл Варна

МнениеПуснато на: Чет Апр 22, 2010 22:56    Заглавие: Отговорете с цитат

27.3705 е за електронно транзисторно запалване, българския еквивалент е БТЗ.
Б117 е за класическо запалване с чукче и наковалня.
Виж схемата на кондензаторното запалване - трябва ли да са отделени първичната и вторичната намотки на бобината - ако да - тогава първата бобина, ако не - втората
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
californieca
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 18 Яну 2005
Мнения: 439
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Май 27, 2010 19:35    Заглавие: Отговорете с цитат

Преди малко пробвах с бобина БТЗ.
Какво се получи:мотора много добре работи до кам 2500 обр/мин,след това започва да прекъсва все едно работи на 2-3 цилиндъра.
Много по барзо се ускорява от преди.
Пемерих напрежението на празен ход на оригиналната бобина е около 340V на първичната,на БТЗ-бобина е 140V.

Някакви идеи защо прекъсва с БТЗ-бобина Sad
_________________
Всичко е в тока Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
ELP
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 07 Яну 2004
Мнения: 6902
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Май 27, 2010 21:24    Заглавие: Отговорете с цитат

А запалването е .......?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
californieca
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 18 Яну 2005
Мнения: 439
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Май 27, 2010 21:44    Заглавие: Отговорете с цитат

запалването е транзисторно в ECU-то.
Крайното транзисторче е 2SD1415.
_________________
Всичко е в тока Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
plamil
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 02 Ное 2007
Мнения: 371
Местожителство: с. Аспарухово, обл Варна

МнениеПуснато на: Пет Май 28, 2010 6:33    Заглавие: Отговорете с цитат

californieca написа:
запалването е транзисторно в ECU-то.
....

Щом си с ECU - намери си такава бобина:
Цитат:
BOSCH
High Energy Ignition Coil
0 221 119 027
K 12V
Made in Brazil

БТЗ бобините са доста стари като конструкция - сам разбираш че няма как да удовлетворяват съвременните изисквания.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
californieca
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 18 Яну 2005
Мнения: 439
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Май 28, 2010 15:47    Заглавие: Отговорете с цитат

идеята е да се използва бобина с по висок коефициент на трансформация и от там да се получи по високо напрежение на вторичната намотка.
Затова се спрях на тази бобина която се води на едно място "БТЗ" на друго "Б114", или казано накратко бобина от ЗИЛ.
оригиналана бобина е с :
-първична = 1.03ом
- вторична= 10.9ком
- К=85 - коеф. на трансформация
- изходно мапрежение на вторичната МАХ 30КV

Бобината от ЗИЛ е с параметри посочени в прикаченият фаил.
_________________
Всичко е в тока Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
plamil
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 02 Ное 2007
Мнения: 371
Местожителство: с. Аспарухово, обл Варна

МнениеПуснато на: Пет Май 28, 2010 17:43    Заглавие: Отговорете с цитат

Като за начало идеята не е лоша, но ..... винаги има по някое НО.
Освен по коефициент на трансформация и първично съпротивление бобините се подбират и по индуктивност защото именно запасената в индуктивноста енергия ти определя размаха на вторичното напрежение при прекъсването на тока в първичната.
При работата на двигателя на по-високи обороти обаче, бобината с по висока индуктивност няма време да се насити до максимума си и съответно двигателя ти
Цитат:
Какво се получи:мотора много добре работи до кам 2500 обр/мин,след това започва да прекъсва все едно работи на 2-3 цилиндъра.

Освен това имаш и капацитет в първичната страна, който при прекъсването на тока в първичната страна образува сериен трептящ кръг с идуктивността на бобината, като съответно този капацитет се подбира в зависимост от индуктивността.
Именно затова в предния си пост ти препоръчах точно определена бобина - съобразявайки всички тези неща - бобината да е с по-ниска индуктивност и по-висок коефициент на трансформация.

Вярно е че БТЗ е бобина от транзисторно запалване, но от какво? Силовия транзистор е германиев, със сравнително ниско пробивно напрежение, и затова са ти такива резултатите от измерванията (в общи линии технология от времето когато конструкторите не са и сънували че ще има достатъчно евтини високоволтови силициеви транзистори).

Ако пък искаш сравнително евтино решение - вземи си бобина от "Самара" - по параметри съвпада с масово използваните комутатори на VW, Audi, Opel
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
californieca
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 18 Яну 2005
Мнения: 439
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Май 28, 2010 23:50    Заглавие: Отговорете с цитат

колега plamil благодаря ти за изчерпателният отговор.
Wink Wink Wink
_________________
Всичко е в тока Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Потърси "Електронно запалване + EDIS 4" в магазин за електроника Pulsator.bg : БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА над 90 лв.

Покажи мнения от преди:   
Потърси "Електронно запалване + EDIS 4" в Интернет



Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Страница 1 от 4

 
Към:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети