Форум за електроника Форуми Форум за електроника

Форум за електроника
Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ГрупиГрупи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Service Manual Search :   Enhanced by: Jabse.com : българската търсачка
сглобяване на аларма за кола
Иди на страница 1, 2  Следваща
 
Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
georgi222
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 15 Апр 2010
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Чет Апр 15, 2010 13:33    Заглавие: сглобяване на аларма за кола Отговорете с цитат

здравейте,
трябва да сглобя тази схема - http://www.hobbykit.dir.bg/hobbyb/h1005.html

искам да попитам има ли значение ако обърна съпротивленията ?

знам че за кондензаторите има значение ...

Мерси предварително
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
atanaspopov
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 17 Май 2004
Мнения: 195
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Чет Апр 15, 2010 14:01    Заглавие: Отговорете с цитат

Няма значение Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
eler
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 30 Яну 2005
Мнения: 2248
Местожителство: Раднево

МнениеПуснато на: Чет Апр 15, 2010 14:05    Заглавие: Отговорете с цитат

За кондензаторите има значение само за електролитните такива.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
RC
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 22 Фев 2003
Мнения: 13203

МнениеПуснато на: Чет Апр 15, 2010 14:11    Заглавие: Отговорете с цитат

eler написа:
....само за електролитните такива.

И по-точно за полярните такива.
Има и електролитни които не са полярни!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Fender_str
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 04 Май 2006
Мнения: 176

МнениеПуснато на: Чет Апр 15, 2010 15:36    Заглавие: Отговорете с цитат

За диода също има значение, мисля, че предлагат и готови сглобени Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
gmg_service
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 06 Фев 2006
Мнения: 595
Местожителство: Шумен

МнениеПуснато на: Чет Апр 15, 2010 19:30    Заглавие: re Отговорете с цитат

Fender_str написа:
....


Ееее.Не така!!!
Човека иска да си сглоби нещо сам.То готово и баба може да си купи.
Колеги нека поОщряваме такива ентусиасти,че както е тръгнало вече Very Happy сме на изчезване.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
jjjjjk
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 14 Ное 2009
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Чет Апр 15, 2010 20:03    Заглавие: Отговорете с цитат

Aко бях аз щях да сложа интегралната схема на цокълче...
Че после да не си играя да я разпоявам ако се повреди или нещо...Все пак не са 1 или 2 крачета...
И така-Резисторите е все тая как ще ги сложиш.
Кондензаторите-Ако са обикновени, няма значение. Ако са електролитни(и полярни) има значение и трябва да съблюдава всичко да е точно.
Също така има значение при диодите.
Следи дали правилно си поставил транзистора
Сложи схемата на цокълче!!!ИС-тата горят много лесно...Ако нямаш опит можеш лесно да я изгориш.Купуваш цокълче, стотинки е, запояваш цокълчето и поставяш ИС-то в него.
И следи как поставяш/запояваш ИС-то. Да не го запоиш/поставиш наопаки.
П.П Ако искаш да направиш всичко сам, вземи направи и печатната платка сам Wink Лесно е Very Happy
П.П2 Не сте на изчезване gmg_service Wink Бъди спокоен.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
georgi222
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 15 Апр 2010
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Сря Апр 21, 2010 13:19    Заглавие: Отговорете с цитат

jjjjjk написа:
.......

мерси !
изключително много ми помогна !
за интегралната схема имах цокъл и вече го бях сложил ... Very Happy
всичко мисля че е добре вече, остана само едно нещо
изходните вх. кабели - тези който трябва да се сложат на това зеленото .....
не мога да се ориентирам на кое място за какво да сложа кабел ... Crying or Very sad

Мерси отново.
Exclamation Arrow Не се отговаря с този бутон Exclamation


Последната промяна е направена от georgi222 на Нед Юни 20, 2010 9:12; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Minkov
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 19 Авг 2005
Мнения: 216
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед Апр 25, 2010 9:16    Заглавие: Отговорете с цитат

georgi222 написа:
.... не мога да се ориентирам на кое място за какво да сложа кабел ... :cry:

До колкото виждам в списъка с елементи, там не се предлагат както релето, така и диода за това реле. Добре е обаче първо да си ги набавиш и да направиш "сухи" проби, като следиш състоянието на релето. Чак след като провериш всичко на масата, можеш да монтираш устройството в кола.
При сврзване на платката за работа внимавай много към коя клема ще подадеш "+" и към коя "-" - това ще го видиш на монтажната схема, която би трябвало да е приложена.
Другото критично място е посоката на сврзване на външния диод - този, свързан паралелно на намотката на релето. Ако го обърнеш, ще изгори транзистора, монтиран на платката.
Няма как да повредиш нещо, като свързваш другите два проводника - този за вратите в купето (най-горната клема на принципната схема) и този за двата капака (вторият от горе надолу на принципната схема). На принципната схема лампата и ключът S1 за нея са част от автомбилната инсталация, т.е. те са монтирани фабрично. Ти трябва да монтираш бтоните S2 и S3 за предния и задния капак.
Проводникът, който е за вртите в купето, най-бързо се свързва към клема на бутона за осветление, монтиран на шофьорската врата. Ако там намериш два проводника, трябва да се свържеш към този, на който при натиснат бутон, измериш "+" (напр. с пробна лампа, на която единия край е свързан към корпуса на автомобила). Другият проводник за бутона е свързан към "маса" и не те интересува.

И една забележка към схемата, ако наистина ще ползваш това устройство: времето от 15 sec., оставено за влизане в колата през вратите, е безкрайно голямо за един крадец и трябва да се намали около три пъти ( с намаляване стойностите или на R2 или на C2).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
georgi222
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 15 Апр 2010
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Нед Юни 20, 2010 9:15    Заглавие: Отговорете с цитат

Minkov, мерси !

имам още един въпрос : къде се свързва сирената Question
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Потърси "сглобяване на аларма за кола" в магазин за електроника Pulsator.bg : БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА над 90 лв.

Покажи мнения от преди:   
Потърси "сглобяване на аларма за кола" в Интернет



Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2  Следваща
Страница 1 от 2

 
Към:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети