Форум за електроника Форуми Форум за електроника

Форум за електроника
Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ГрупиГрупи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Service Manual Search :   Enhanced by: Jabse.com : българската търсачка
Зарядно за Li-Ion

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
Ditronix
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 15 Авг 2005
Мнения: 2792
Местожителство: Провадия

МнениеПуснато на: Пет Ное 27, 2009 19:05    Заглавие: Зарядно за Li-Ion Отговорете с цитат

Tърся схема за зареждане на 5 последователно свързани батерии,токът трябва да е около 2А.Приемам всякакви предложения Laughing
_________________
Не е важно кой си,а колко струваш!

DRL модули за всички видове автомобили!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
toltec
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 26 Апр 2004
Мнения: 733
Местожителство: sofia

МнениеПуснато на: Пет Ное 27, 2009 19:28    Заглавие: Отговорете с цитат

За да ги зареждаш коректно трябва да имаш извод от всяка .
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Ditronix
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 15 Авг 2005
Мнения: 2792
Местожителство: Провадия

МнениеПуснато на: Пет Ное 27, 2009 22:54    Заглавие: Отговорете с цитат

А бе май не е тъй!Има схеми за по 2 и 3 батерии,с чипове на LINEAR TECHNOLOGY.Намерих една схема,но трябва на спокойствие да я разгледам и преведа текста.По принцип ме интересува технологията на заряд.Не би трябвало да има проблем със зареждането на произволен брой клетки,дори и да се следи температурата им.
_________________
Не е важно кой си,а колко струваш!

DRL модули за всички видове автомобили!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mitachi
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 28 Юли 2005
Мнения: 2352
Местожителство: Дупница

МнениеПуснато на: Пет Ное 27, 2009 23:23    Заглавие: Отговорете с цитат

Ще изходя от позицията, че съм прочел тук-таме нещо за зареждането на такива елементи. Искам да споделя мнение. От това дето съм разбрал, са важни няколко неща. Напрежението никога не трябва да надхвърля 4.2V!!! Основно положение! Тока на зареждане може да достига до тока на капацитета. Не е желателно да се превишава! Температурата се следи, ако има желание някой, и се цели много бърз заряд. Според мен, главния проблем в зареждането на такива елементи вързани последователно е: Това че не трябва да се превишава зарядното напрежение от 4.2V на елемент. Пишат, че било критично за живота на батерията. Следенето на напрежението на всеки елемент не е проблем, ама как ще се изключват от зареждане 1-ви и 4-ти елемент примерно, след достигане на съответното напрежение, а останалите да се зареждат?
_________________
Не обръщайте голямо внимание, на това което съм писал след 22.00ч.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
fortech
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 11 Фев 2007
Мнения: 140

МнениеПуснато на: Пет Ное 27, 2009 23:38    Заглавие: Отговорете с цитат

Ето това намерих преди време , може и в настоящия форум да беше , не помня. Алгоритъма е на известна фирма(май Panasonic ) . Дано ти свърши работа .

При Ub>2,9V, Iзар=0,7C до достигане Ub=4,2V. Следва заряд с постоянно напрежение 4,2V до достигане Izar=0,1...0,07C. Следи се температурата на батерията да е в границите0...45градуса.
При Ub<2,9V заряд с Iзар=0,1С до достигане на Ub=2,9V и продължава както по-горе.
Алгоритмите на различните фирми се различават малко, но не съществено. Разликата е в
Ubmin=2,2...3,0V, Iзар=0,5...1,0С(за такава яка батерия е препоръчително Iзар=0,7..0,8С),
температура 40...50градуса. Спирането на заряда е най различно, от Iзар=0,1С до Iзар=С/50.
Единствения параметър който е еднакъв при всички фирми е напрежението при което заряда преминава от заряд с постоянен ток на заряд с постоянно напрежение и то е 4,2V.
При напрежение по-голямо от 4,3V в/у батерията има едно голямо Бум .
Успех.
_________________
Всички знаят , че еди кое си не може да се направи.Обаче се намери един , дето не знае , и вземе , че го направи.Така се раждат някои открития.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Edesign
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 01 Сеп 2005
Мнения: 301

МнениеПуснато на: Съб Ное 28, 2009 10:55    Заглавие: Отговорете с цитат

Microchip имат готови чипове контролери
Има описано и горе долу принципът на зареждане

http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId=2087
_________________
www.epd.hit.bg - хоби и професионална електроника
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
chwor
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 10 Апр 2004
Мнения: 28

МнениеПуснато на: Вто Дек 01, 2009 18:27    Заглавие: Отговорете с цитат

Мисля че не си заслужава труда да се прави подобно зарядно при цените на интелигентните зареждачки, коиро зареждат всякакви видове акумулатори.
Иначе LiIon/LiPo/LiFePo батерии се зареждат по клетки през така наречения балансьор(балансир), следящ напрежението на всяка клетка. И тъй като е необходимо да се следи в десетите от волта, то в делителите следящи напреженията се използват съпротивления с точност най-добре 0,1% и като компромис може и 1%. Аз в БГ от първите не намерих, а иначе са и скъпи. Максималното напрежение на клетка е 4.20В(+максимим 0,05В) при 3,7В номинално или 4,10В - 3,6В на клетка номинално,в зависимост от технологията, а тока както казаха е максимум капацитета на батерията, т.е за да се зареждат с 2А капацитета на клетките трябва да е 2000мА/ч.
Важно е и да не се разреждат клетките под 3В, защото стават взривоопасни също и от презаряд. LiIon не са толкова опасни - имат си клапан и при повишаване на вътрешното налягане той прекъсва единия електрод, но клетката е вече неизползваема.
В последно време произвеждат и LiPo клетки с до 5С заряден ток, т.е до 5 пъти капацитета, но трудно се намират.
LiFePo допускат както огромни токове както на заряд, така и на разряд, но са с максимално напрежение 3,7В и номинално 3,3В.

Има доста схеми в нета на елементарни зарядни и балансири, но не са точни поради използването на неточни и температурнонестабилни елементи, броя на клетките може безпроблемно да се увеличи.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=157641
http://www.zajic.cz/omezovac/omezovac.htm
http://aviamodelka.ru/electronics_zaryadnik.php
Колкото до специализираните чипове те дават необходимите режими на заряд но сами посебе си не следят поотделно клетките и пак опираме до балансир. Произвеждат както споменаха Микрочип, Линеар Тех., Максим.
Ако е за производство цената би могло да се опита направа, но за еденични бройки смятам че не е оправдано при наличие на зареждачки по 40$. Аз лично се отказах да си правя при почти написан софтуер за интелигентно зарядно с дисплей от ГСМ.
Трябва да се търси в моделистките магазини, продават и отделно балансири.
http://dealextreme.com/details.dx/sku.12618 - безплатна доставка
http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5548&Product_Name=IMAX_B6_Charger/Discharger_1-6_Cells
http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7028&Product_Name=Turnigy_Accucel-6_50W_5A_Balancer/Charger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Потърси "Зарядно за Li-Ion" в магазин за електроника Pulsator.bg : БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА над 90 лв.

Покажи мнения от преди:   
Потърси "Зарядно за Li-Ion" в Интернет



Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Към:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети