Форум за електроника Форуми Форум за електроника

Форум за електроника
Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ГрупиГрупи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Service Manual Search :   Enhanced by: Jabse.com : българската търсачка
Какво е цикличен заряд?
Иди на страница 1, 2  Следваща
 
Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения    Форум за електроника Форуми -> Общи приказки - Just talking
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
ribolovec2
Активен потребител
Активен потребител


Регистриран на: 20 Май 2008
Мнения: 86

МнениеПуснато на: Пет Ное 27, 2009 17:44    Заглавие: Какво е цикличен заряд? Отговорете с цитат

Някой би ли ми обяснил какво точно представлява този вид зареждане на акумулатори - знам че напрежението на заряд трябва да е 14,4В (за 12В акумулатори), но например при автомобилите, не се ли получава презареждане, след като теоретически може да няма никаква консумация и акумулаторът да се зарежда безкрайно време?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
andrey1988
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 30 Дек 2005
Мнения: 1263
Местожителство: Ботевград

МнениеПуснато на: Пет Ное 27, 2009 17:56    Заглавие: Отговорете с цитат

Първо трябва да знаеш че акумулатор се зарежда с ток, а не с напреженеие. Примерно ако акумулатора ти е 60Ah трябва да го зарежаш 10 часа с 6А. Ако бъркам нека някой ме поправи.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Ditronix
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 15 Авг 2005
Мнения: 2792
Местожителство: Провадия

МнениеПуснато на: Пет Ное 27, 2009 18:41    Заглавие: Отговорете с цитат

Така е,но токът е функция на напрежението и вътрешното съпротивление,тъй че....Следва изясняване на въпроса:Кое се е появило първо -яйцето или ...папагалчето Laughing Тъй че и ти си прав,но ако на един нормален акумулатор подадеш напрежение 14,4V,той ще се зареди нормално.По-лесно се прави стабилизатор на напрежение,отколкото стабилизатор на ток.Ей тук е ключето от бараката.Колкото до въпроса,открил темата-това е цикличното зареждане-караш,спираш,караш, и т.н. Има и режим на подзаряд-когато акумулаторът е в режим на изчакване на събитие-например UPS,алармена система.Тогава той непрекъснато се подзарежда с напрежение 13,5-13,8V.Като спре токът-акумулаторът действа-докато му стигне халът.После ,когато ЕОN или EVN им дойде кефът и пуснат тока-той започва да се зарежда,но малко по-бавничко и така...докато се скапе.Според мен е това.
_________________
Не е важно кой си,а колко струваш!

DRL модули за всички видове автомобили!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
the_bull
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 31 Май 2007
Мнения: 660
Местожителство: Монтана(Студент в Русе)

МнениеПуснато на: Пет Ное 27, 2009 18:43    Заглавие: Отговорете с цитат

andrey1988 така е акумулатора се зарежда с ток, а не с напрежение. Обаче за автомобилен акумулатор също се смята, че ако напрежението на заряд е 14,4V акумулатора не може да се презареди ако бъде оставен дълго време на зарядно. Така на този принцип работят голяма част от старите зарядни, които имат само трансформатор и селенов токоизправител.В колата би трябвало да има реле-регулатор който да управлява акумулатора и да го изключва от заряд когато е зареден.


ПП:Ditronix ме е изпреварил в отговора Smile
_________________
Постулат на Хорнер за петте удара:
"Опитът е право пропорционален на потрошеното оборудване."
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
ikarlo
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 12 Апр 2008
Мнения: 402
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пет Ное 27, 2009 20:31    Заглавие: Отговорете с цитат

И все пак andrey1988 е прав! Зная много системи (UPS, PSU за комуникации и др. - от това си вадя хляба), където акумулаторите са свързани към източници на напрежение, но с много важна уговорка - всички имат ограничение по ток! С други думи има "нещо", което при нужда ограничава тока. Не бих препоръчал обаче следния експеримент: свежо зареден акумулатор през яки кабели към разреден, но изправен акумулатор! Чувал съм за случаи на взривяване на единия акумулатор с много неприятни последици...
Сетих се за една подробност: в инструкцията за първоначално пускане на PSU на GSM базова станция изрично пише: Преди да се включи батерията (има се предвид акумулаторна батерия 48V 200Ah) се измерва нейното напрежение и ако разликата със системното (т.е. на токоизправителите) е повече от 3V, системното се намалява толкова, че да е изпълнено условието и тогава се включва. След време, достатъчно да се вдигне напрежението на батерията, напрежението се настройва до системнната стойност. И това е при ограничение на тока до 75А, а има PSU-та с токове на ограничение над 150А...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
ELP
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 07 Яну 2004
Мнения: 6902
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Ное 27, 2009 20:47    Заглавие: Отговорете с цитат

Цитат:
например при автомобилите, не се ли получава презареждане, след като теоретически може да няма никаква консумация и акумулаторът да се зарежда безкрайно време?

Напрежението на алтернатора е ограничено в интервала 13,8-14,2V ,при достигане на това напрежение и на самия акумулатор заряден ток не може да протича ! А обясни сега как ще се презареди ?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Vaklin
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 02 Юли 2005
Мнения: 2054

МнениеПуснато на: Пет Ное 27, 2009 21:57    Заглавие: Отговорете с цитат

Мамма миа! Всичкото отгоре го пропускам и отговарям на човека за цикличния и другите видове заряди.

Цикличен заряд се използва когато акумулаторната батерия се зареди, след което се разреди до определена стойност на остатъчното напрежение. Типичен пример, батерия за GSM. Има и изискване към цикъла заряд/разряд при някои типове батерии. Например Никел Кадмий. При тях съществува ефект на запомняне и ако се дозарежда постоянно без да е достигнала напрежението съотвтстващо на пълен разряд, ще престане да дава ток под напрежението на което е зареждана често. Цикличен заряд се ползва и при автомобилните акумулатори като последна надежда, щото в магазина искали пари.

Автомобилните акумулатори са пускови и работят в режим на постоянен подзаряд. При тях е важно да се осигури висок пусков ток, което предполага ниско вътрешно съпротивление в заредено състояние. Ако напрежението на постоянен подзаряд съответства на установена йонна концентрация (плътност на електролита за простота) то токът който протича е само за компенсация на саморазряда. В момента на снемане на напрежението, стойността му на клемите на батерията рязко пада до обичайната за съответния тип клетка. При презаряд се появява кипене, но то е до някое време. Следващият етап е нежелание на тока да тече през батерията при обичайни стойности на зарядното напрежение.

Тяговите акумулатори (електрокари, тротинетки и т.н.) могат да работят както на постоянен подзаряд, така и в режим на цикличен заряд.

Стандартно, акумулаторите се зарежда в начална фаза с ограничаване на тока до достигане на определено зарядно напрежение върху клемите. След това се поддържа това напрежение до достигане на установен малък ток. След това минимум още един час при това напрежение ... Счита се, че акумулаторът е зареден. Говоря за пускови. След това може да го поддържаш на това напрежение (например 14.2) и една година. При невъзможност в началната фаза да се постигне ограничение на тока под напрежението за постоянен подзаряд при разреден акумулатор, то той е за вторични.

За улеснение на автолюбителите е прието, че акумулаторът се зарежда с ток равен на 1/10 от стойността на капацитета на акумулатора за 10 или 16 часа (има разминаване в старите книги), но това е малко измама, защото никой не знае от какво положение се тръгва. Истината в такъв случай е да се зарежда до определена плътност на електролита, но пък трябва да се прави температурна компенсация, защото при заряд електролитът се загрява.

Изобщо, нещата са тънки и слабо демократични. Както и във всяка друга работа де.
_________________
--------------------------------------------------
Ако търсите помощ, сбъркали сте форума.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ribolovec2
Активен потребител
Активен потребител


Регистриран на: 20 Май 2008
Мнения: 86

МнениеПуснато на: Съб Ное 28, 2009 9:31    Заглавие: Отговорете с цитат

Ваклин, благодаря за изчерпателния отговор. Мисля, че схванах общата идея.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Vaklin
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 02 Юли 2005
Мнения: 2054

МнениеПуснато на: Съб Ное 28, 2009 9:37    Заглавие: Отговорете с цитат

А някои се сърдят, че съм обяснявал като за малоумни. Wink

Ако се яви още нещо, питай. Иначе, акумулаторджия някога се водеше тънка професия. Нещо като заварчик паспортчик. Ама нали пуста демокрация предположи всички да са равни и да се живее в свят на ширпотреба ... и уйде работата.

Обясни каква е крайната цел на мероприятието и ще ти напиша и как трябва да бъде метрологично и технологично обосновано.
_________________
--------------------------------------------------
Ако търсите помощ, сбъркали сте форума.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ELP
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 07 Яну 2004
Мнения: 6902
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб Ное 28, 2009 10:51    Заглавие: Отговорете с цитат

Ваклине ,ти отговори на първия въпрос за заряда ,аз на втория -защо не се презареждат автомобилните акумулатори. Хайде сега ми отговори на въпроса -върху повечето необслужваеми (sealed) акумулатори пише
При постоянен подзаряд Umax=13,8V
При цикличен заряд Umax=14,2V
Какъв е тока на саморазряд на тези акумулатори и защо не допускат при хайде да го наречем trickle charge да се зареждат над 13.8V? И какво ще стане ако примерно 7Ah акумулатор седи на 14,5V ,при 10-20mA подзаряд ?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Потърси "Какво е цикличен заряд?" в магазин за електроника Pulsator.bg : БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА над 90 лв.

Покажи мнения от преди:   
Потърси "Какво е цикличен заряд?" в Интернет



Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения    Форум за електроника Форуми -> Общи приказки - Just talking Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2  Следваща
Страница 1 от 2

 
Към:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети