Форум за електроника Форуми Форум за електроника

Форум за електроника
Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ГрупиГрупи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Service Manual Search :   Enhanced by: Jabse.com : българската търсачка
Tърся схема за "удължаване" на инжекторно време
Иди на страница 1, 2  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
kalin3000
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 23 Мар 2009
Мнения: 5

МнениеПуснато на: Съб Мар 28, 2009 21:52    Заглавие: Tърся схема за "удължаване" на инжекторно време Отговорете с цитат

Здравейте! Поради обичайните причини,реших сам да си сложа(за да не е изсипан просто под капака) газов инжекцион на колата.За целта си купих инжектори волтран,15ома.(като бензиновите са 17ома.)Редуктор ,бутилка и т.н.Всичко е прилежно монтирано,като газовите инжектори ги управлява бензиновият комп.Колата работи добре,не светят чек лампи и не влиза в авариен режим но мощността е занижена.И понеже ще откривам на ново топлата вода,ми трябва идея как да "удължа" инжекторното време. Това "удължаване" трябва да е врамките на 2-3мс.Ако имате някакви идеи моля, да ги споделите!(освен газов комп Laughing )
Двигателя е 4-цилиндров 1800cc
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Vaklin
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 02 Юли 2005
Мнения: 2054

МнениеПуснато на: Нед Мар 29, 2009 0:38    Заглавие: Отговорете с цитат

Вариант 1. Вдигни налягането на газта и не пипай времето. В последствие ще се убедиш, че ще трябва да си направиш и автоматично регулиране на налягането.
Вариант 2. Чакащ мултивибратор, който работи на фронт на сигнала (инжекторите се управляват с маса) и добавя желаното време. Ще ти трябват и ключови транзистрои към него. В твоя случай вероятно инжекторите се управляват само с маса или нищо без слони импулсни поредици за задържане на иглата, но е добре да се погледне на осцилоскоп.
_________________
--------------------------------------------------
Ако търсите помощ, сбъркали сте форума.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
kalin3000
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 23 Мар 2009
Мнения: 5

МнениеПуснато на: Нед Мар 29, 2009 11:44    Заглавие: Отговорете с цитат

Vaklin написа:
...


Благодаря за бързият отговор! Изпарителя е с компенсиране по налягане(пак оригинален турски волтран)Сложих му манометърче на изхода за да виждам какво става.Направих си експеримент , като му вдигнах налягането на 3бара през компенсацията с една 50cc спринцовка,но осезаема разлика във вървенето няма(поне видях кои маркучи към инжекторите не съм стегна добре Smile )Мислех че ламбда та ще регулира времената,но явно няма чак толкова големи в горивната карта.Ще пробвам вариант 2
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Vaklin
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 02 Юли 2005
Мнения: 2054

МнениеПуснато на: Нед Мар 29, 2009 14:29    Заглавие: Отговорете с цитат

По принцип, стехиомтричното съотношение за газ/въздух и бензин/въздух е различно. Газта е към 11 и нещо към едно. Бензинът 14.1 да беше. Старост ... почнах да помня избирателно. Въз основа на тази корекция излъжи времето на газовите инжектори и трябва да дойде до положение "бензин". Регулировъчният диапазон по ламбда ако се изчерпи ще ти светне след време лампата. Дръгото е, че свещите ти ще станат "керемидени", а двигателят "жежък". Няма да им е добре.
_________________
--------------------------------------------------
Ако търсите помощ, сбъркали сте форума.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
klimatron
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 21 Мар 2009
Мнения: 12

МнениеПуснато на: Нед Мар 29, 2009 17:02    Заглавие: Отговорете с цитат

Колега, какъв е модела на изпарителя? Какъв е размера на дюзете? Прабвай с 1/4 по-големи дюзи
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
kalin3000
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 23 Мар 2009
Мнения: 5

МнениеПуснато на: Нед Мар 29, 2009 21:29    Заглавие: Отговорете с цитат

Изпарителя е едностепенен с компенсиране по налягане
http://www.lpg-kits.com/vogas3.htm Ако линка не тръгва,на сайта на "vogas" той е единствения за ги. А иначе, нямам спецификация и немога да кажа как му се води модела Там са и инжекторите(тези черничките Smile )Интересна му е цената на изпарителя 80 левчета! На инжекторите,им навих вътрешна резба,и първоначално им направих дюзи 2.0мм. Колата не пали без газ и няма празен ход,след това пробвах на 3.0мм.С тях започна да пали,и да държи "що-годе"
някакви обороти,но динамика нула.И на финала ги "изхвърлих" и останаха само инжекторите ,които са с отвор около 5мм. Няма как да ги разширя.Инжекторите ги монтирах директно на колектора,огледално на бензиновите ,само,че отдолу.Според мен изпарителя си работи коректно,дебита му в движение пада при работно налягане 2.0 бара с около 0.2-0.3 Пропуснал съм да кажа ,че двигателя е 20 клапанов турбо. Бил е 150кобили като нов,сега незнам.Искам да кажа че не очаквам да върви като на бензин,но поне на 80процента ми се ще! Отплеснах се,та за инжекторите явно не им достига време ,но немога да го компенсирам вече с големината на дюзите(щото вече няма Smile ) Катализатора според мен си работи перфектно(бял е от вътре,скоро си сменях меката връзка и се виждаше а и на бензин си е бургия)и незнам на газ анализатор дали ще покаже нещо въобще.Днес гледах цени на газов комп на "Фобос"Ама са ми височки комп-233лева,интерфейсен кабел 200лева,окабеляване 84лева.На този етап и тези цени,продължавам с експериментите!

Vaklin,Противно на всичките ми очаквания тая кола трудно влиза в авариен режим.Звучи странно, но днес след всичките тестове(един по един връзвах по един бензинов в поредицата за да видя някой газов инжектор да не ме бъзика) Направих и едно емулаторче с 555 да видя какъв ще е ефекта,но с него работата се влошава(или мени волтажа по бавно от колкото го прави сондата,поне според мултицета)Та накрая от включване-изключване ,я запалих на бензин без да съм закачил куплунга на сондата и тогава чак мина в авариен режим.Днес разглеждах схеми на мултивибратори с 555 но незнам коя от всичките ще ми свърши работа,за съжаление нямам осцилоскоп за да видя какво става,но през седмицата ще мина през едно приятелче с такъв,за да видим какво ще измислим.Иначе схемите мога да ги изпълня но с измислянето им в движение ме няма,и с настройките.Но все ще се измисли нещо,няма къде да ходи! А за стахометричната смес,в момента със сигурност сместа не е такава(пак според мултицета,но той май е бавничък)


Exclamation Arrow Събирам ти постовете и ги коригирам Exclamation Запознай се с правилника на форума и с кой бутон се отговаря,че почва сериозно да ми писва и направо ще трия следващия път Exclamation
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ganevec
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 11 Юни 2005
Мнения: 221
Местожителство: русе

МнениеПуснато на: Пон Мар 30, 2009 9:53    Заглавие: Отговорете с цитат

двигателя ти е турбо и трябва да имаш плаващо налягане на изпарителя :
когато не ти е включена турбината изпарителя трябва да ти дава 3 бара а на 3000об/мин при турбо 1бар изпарителя трябва да дава 4 бара иначе нямаш шанс да работи нормално
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
klimatron
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 21 Мар 2009
Мнения: 12

МнениеПуснато на: Пон Мар 30, 2009 18:21    Заглавие: Отговорете с цитат

kalin3000
Колега ти си пропуснал най важното. На кола с турбо трудно ще минеш без ECU. За турбо ти трябва постоянно налягане около 2,5 -3bar
Имай впредвид че в момента сместа ти е много бедна и може да се сдобиеш с дупки на буталата. Аз съм слагал така газови дюзи на Поло 1.4 и вървеше прилично, но после му сложихме 4 транзистора с 4 съпротивлениа и 2 интеграла 555 ( двуканални) и 1 L7805 с офсет от 1.75ms. и колата заспа и разхода бише много нисък. За турбото пробвай с налягане 2.5 бара, дюзи 2.25, и офсет 2.0. Схемата ми я прави един познат но мисля че е елементарна.
И пак ти казвам внимавай с бедната смес
_________________
Няма невъзможни неща
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
kalin3000
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 23 Мар 2009
Мнения: 5

МнениеПуснато на: Пон Мар 30, 2009 21:59    Заглавие: Отговорете с цитат

ganevec
Колата е "стокова" не е чак такава "резачка" ,пик 0.7 холд 0.5 А иначе няма проблем да и направя "плаващото" налягане"

klimatron

Ако имаш възможност качи схемичката,или ми я прати на пощата.
kalin_z@abv.bg Какви бяха газовите инжекторите на полото?
Благодаря ви все пак за полезните съвети!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
LZ1STY
Активен потребител
Активен потребител


Регистриран на: 25 Окт 2008
Мнения: 86
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Вто Мар 31, 2009 9:18    Заглавие: Tърся схема за "удължаване" на инжекторно време Отговорете с цитат

калин 3000, здравей видях диск към волтрана това програма за настройка ли е?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Потърси "Tърся схема за "удължаване" на инжекторно време" в магазин за електроника Pulsator.bg : БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА над 90 лв.

Покажи мнения от преди:   
Потърси "Tърся схема за "удължаване" на инжекторно време" в Интернет



Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2  Следваща
Страница 1 от 2

 
Към:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети