Форум за електроника Форуми Форум за електроника

Форум за електроника
Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ГрупиГрупи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Service Manual Search :   Enhanced by: Jabse.com : българската търсачка
Проблем с БГ Сервиз
Иди на страница 1, 2, 3  Следваща
 
Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения    Форум за електроника Форуми -> Общи приказки - Just talking
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
rosina kondova
Гост





МнениеПуснато на: Пон Юни 02, 2008 10:22    Заглавие: Проблем с БГ Сервиз Отговорете с цитат

Здравейте, имам проблем със БГ сервиз. Закупих микровълнова печка, която при всяко включване изгаряше една определена част в нея и тя реално стана неизползваема. Нито веднъж не успях да я ползвам, тъй като тя гореше. От близо 3 месеца я нося постоянно на ремонт в БГ сервиз с молбата да ми я заменят, тъй като АЗ НЕ МОГА ДА Я ИЗПОЛЗВАМ, а тя е в гаранция! Оказва се, че за да ми я заменят в магазина искат от сервиза протокол на базата, на който те вече могат да ми дадат нова. Но от този сервиз отказват протокол и ми казват, че нищо не могат да направят освен постоянно да я нося при всяка повреда. Вие можете ли да и представите за какво безочие става въпрос?
Бихте ли ме посъветвали какво да направя защото аз си мисля, че единственото решение е да се обадя в Комисията на потребителя защото това наистина е подигравка!
Благодаря ви за отговора предварително.
Върнете се в началото
bobykafe
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 02 Ное 2004
Мнения: 1325
Местожителство: Стара Загора

МнениеПуснато на: Пон Юни 02, 2008 11:00    Заглавие: Отговорете с цитат

Взимайте си всеки път протокол за направения гаранционен ремонт, след третата повреда вече може да се замени.
_________________
Няма нищо по- унизително от това, да виждате идиоти, които успяват в начинания, в които сте се провалили
----------------
В този форум вече съм само на гости...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
*joda
Гост





МнениеПуснато на: Пон Юни 02, 2008 11:27    Заглавие: Отговорете с цитат

Добре е да се осведомиш за правата ти като потребител. Ако е гаранционна не е трябвало въобще да я носиш в сервиз а в магазина от където си я взела. Те отказват но разчитат на некомпетентността от страна на потребителите защото по закон са длъжни да я приемат и дори са длъжни да я запишат в официален документ че е върната за ремонт. За последното трябва да настояваш защото това е доказателството от което не могат после да се скрият. Ако отказват - обаждаш се в АЗП. След това те да си я носят на сервиз. И това без значение какво пише в гаранцията защото ти имаш право да избираш гаранцията от магазина или държавната да ползваш. След като са записали рекламацията в този официален документ са длъжни в рамките на определен срок ... мисля един месец да реагират. След което можеш да изискваш да ти бъде сменена. Ако ти я занесеш в сервиз може и никога да не ти я върнат защото сервиза не се е обвързал със срок спрямо теб и севиза по принцип не попада по ударите на закона както търговеца. Имаше и нещо че ако уреда дефектира до 6 месеца след закупуването се смята че никога не е работил и пак имаш право да го върнеш. Но от тук нататък никакви сервизи, директно в магазина и те да се оправят. Длъжни са.

Има и още но най-добре си прочети закона и ако ти създават проблеми направо се обаждай в агенцията за защита на потребителите.
Върнете се в началото
Росина
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 02 Юни 2008
Мнения: 4
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон Юни 02, 2008 12:39    Заглавие: повреда Отговорете с цитат

Здравейте, благодаря Ви предварително за помоща, наистина е много ценна! Искам да попитам къде мога да прочета в закона, че след третата повреда стоката може да се замени? И също така Joda пише, че мога да избирам между между гаранцията от магазина или държавната, какво означава това?
Благодаря ви отново




bobykafe написа:
Взимайте си всеки път протокол за направения гаранционен ремонт, след третата повреда вече може да се замени.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
ivan76
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 28 Мар 2005
Мнения: 1185

МнениеПуснато на: Пон Юни 02, 2008 13:02    Заглавие: Отговорете с цитат

това за три ремонта и смяна не е така-а за държавната гаранция тя е определена със закон--2 години
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
мармот
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 03 Дек 2007
Мнения: 1158
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Юни 02, 2008 13:09    Заглавие: Отговорете с цитат

Замяната след три еднакви или четири различни повреди беше по БДС.Вече не е актуална.Изпращам ти по пощата закона за защита на потребителя.
_________________
Ремонт на лаптопи
Зарядни за лаптоп
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Филипов
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 01 Дек 2002
Мнения: 7698
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Пон Юни 02, 2008 13:16    Заглавие: Отговорете с цитат

Закон за защита на потребителите

Чл. 4. Търговецът е длъжен да предостави на потребителя, преди придобиването на стоката или ползването на услугата, подходяща информация, позволяваща му да направи своя избор, която включва:
1. всички характеристики на стоката или услугата, които трябва да бъдат известни на потребителя, включително състава, опаковката, както и инструкция за ползване, комплектовка и поддържане;
2. цена, количество, начин на плащане и други договорни условия;
3. (отм. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.)
4. опасностите, свързани с обичайната употреба, ползване или поддръжка на стоката или услугата;
5. условията за употреба на стоката или услугата; влиянието, което тя оказва върху други стоки и услуги при евентуална съвместна употреба или ползване;
6. условия и срок на гаранцията;
7. срок на годност.
Чл. 5. (1) Търговецът е длъжен да предоставя информацията за стоката или услугата в писмена форма или по друг подходящ начин, който позволява възприемането й от потребителя. Когато се предоставя в писмена форма, информацията задължително трябва да е на български език и да е изразена в единиците на величините от Международната система единици SI.
(2) Информацията трябва да бъде вярна, пълна и разбираема.

Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.

Чл. 113. (1) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(2) След изтичането на срока по ал. 1 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(3) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(4) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.

Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.

Чл. 117. (1) Търговска гаранция е всяко задължение, поето от продавача или производителя към потребителя, да възстанови цената, заплатена за потребителската стока, да замени или поправи стоката или да положи други грижи за нея, без това да е свързано с разходи за потребителя, когато потребителската стока не отговаря на условията, обявени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция или в рекламата, свързана с него.
(2) Търговската гаранция обвързва този, който я предоставя, съобразно условията, посочени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция и в рекламата за нея.
Чл. 118. Търговската гаранция се предоставя на потребителя в писмена форма.
Чл. 119. (1) Заявлението за предоставяне на търговска гаранция съдържа задължително следната информация:
1. съдържание и обхват на търговската гаранция;
2. съществените елементи, необходими за нейното прилагане, и по-специално: срок на търговската гаранция; териториален обхват; име и адрес на лицето, предоставящо гаранцията.
(2) Информацията по ал. 1 трябва да бъде ясна и разбираема.
Чл. 120. В заявлението за предоставяне на търговска гаранция се посочва, че независимо от търговската гаранция продавачът отговаря за липсата на съответствие на потребителската стока с договора за продажба съгласно този закон.
Чл. 121. Неспазването на някои от изискванията на чл. 118, 119 и 120 не води до недействителност на търговската гаранция и потребителят може да се позове на нея и да претендира за изпълнение на посоченото в заявлението за предоставяне на търговска гаранция.

Чл. 123. (1) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката или услугата, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.
(2) Когато производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката и удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, търговецът е длъжен да запази на потребителя първоначалните гаранционни условия. Когато рекламацията се удовлетворява чрез ремонт на стоката, извършените ремонти се отразяват в гаранционната карта и срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок.
Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.
(2) При предявяване на рекламацията за услугата потребителят може да претендира за извършване на услугата в съответствие с договора, за отбив от цената или за възстановяване на заплатената сума.
Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено от него лице.
(2) Рекламацията се подава устно или писмено.
(3) При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт.
(4) При подаване на рекламация потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията:
1. касова бележка или фактура;
2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.

Чл. 127. (1) Търговецът или упълномощено от него лице са длъжни да приемат рекламацията, ако тя е предявена своевременно.
(2) Лицата по ал. 1 са длъжни да поддържат регистър на предявените рекламации.
(3) При предявяване на рекламация лицата по ал. 1 задължително я описват в регистъра.
(4) Приемането на рекламации се извършва през цялото работно време в търговския обект, където е закупена стоката или е поръчана услугата, или на адреса на управление на търговеца, освен ако в договора или в документа за гаранция е определено друго.
Чл. 128. (1) Ако търговецът е приел, че рекламацията е основателна, е длъжен да я удовлетвори съгласно чл. 113 и 114.
(2) Когато търговецът удовлетвори рекламацията, той издава акт за това, който се съставя в два екземпляра, и предоставя задължително един екземпляр на потребителя.
_________________
Ако двамата имаме по една ябълка и ги разменим, пак ще имаме по една.
Ако двамата имаме по една идея и ги разменим, ще имаме по две!
Oтопление и ВиК. Интелигентни отплителни системи. Проектиране продажба доставка монтаж
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Yahoo Messenger
*joda
Гост





МнениеПуснато на: Пон Юни 02, 2008 13:17    Заглавие: Отговорете с цитат

Потърси, закона го има в нета (ЗЗП в гугъл) или просто питай при АЗП.

Имаш държавна гаранция по закон. Описана е в ЗЗП. Когато правиш рекламация можеш сама да избереш на коя гаранция да се позовеш. Т.е. без значение дали търговеца ти е дал някаква и каква точно при рекламацията ти му казваш че се позоваваш на държавната гаранция и неговата така да се каже отпада. Избираш тази която ти е по-изгодна. Търговеца разбира ще се бори със зъби и нокти и в по-големите магазини съответния персонал дори е обучен. Така че очаквай отпор.

Информацията ти я давам не като наистина компетентен а като потребител с лош опит. Така че 100% консутация не мога да дам. Има и други такива теми тук. Ползвай търсачката за да не повтаряме всеки път едно и също.
Върнете се в началото
коцев
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 01 Окт 2004
Мнения: 4293
Местожителство: Ловеч

МнениеПуснато на: Пон Юни 02, 2008 21:05    Заглавие: Отговорете с цитат

Миналия ден на събранието в Рибарица беше повдигнат тоя въпрос пред представител на министерството на вътрешната търговия и представители от агенцията за защита на потребителите . И според мен накрая се оказа че агенцията за защита на потребителите е нищо и никаква структура и не може нищо да направи . Според тях всичко се решава в съда.Те са били нещо като помирителна комисия между търговец и потребител.Ако не се постигне съгласие тогава заинтересованата страна си търси правата в съда. Evil or Very Mad
_________________
В един цирк играем и номерата си ги знаем...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Boiko
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 01 Апр 2004
Мнения: 540
Местожителство: София-Люлин 8 зад Билла 0888 491 426

МнениеПуснато на: Пон Юни 02, 2008 22:20    Заглавие: Отговорете с цитат

Иване,
Извинявай но се налага да внеса корекции.
1. В Рибарица не се проведе събрание , а национална конференция.
2. В Р.България от много години няма "министерство на търговията" както и агенция за защита на потребителя. Поканените, г-н Йорданов-главен експерт в дирекция защита на потребителя в МИЕ /министерство на икономиката и енергетиката/ , г-н Христов- Директор на регионална дирекция защита на потребителя за области В.Търново, Габрово, Русе, Плевен и ЛОВЕЧ и г-н Георгиев, главен инспектор в КЗП-Русе.
3.
Цитат:
И според мен накрая се оказа че агенцията за защита на потребителите е нищо и никаква структура и не може нищо да направи . Според тях всичко се решава в съда.

Инспекторите от комисията имат всички права да прилагат Административно наказателните разпоредби на ЗЗП. /Прочети ги не са леки/. Тези разпоредби се отнасят, само и единствено за "Търговеца или упълномощено от него лице". Те не могат да се прилагат за клиента. И сега най-важното:
Когато няма споразумение между търговеца и клиента, КЗП прилага админ.-наказателни разпоредби на закона спрямо търговеца и той може да ги обжалва в съда.
Позволих си тези корекции с ясната мисъл че много хора бъркат Комисията за защита на потребителя-държавен орган с председател Дамян Лазаров и Федерация за защита на потребителя-обществен орган с председател Павел Кърлев.
Росина,
Всички рекламации се заявяват пред търговеца. Добре е да поискаш номера на заведената рекламация в Регистъра на рекламациите в магазина където е закупена стоката. От датата на завеждането там тече едномесечния срок. След изтичане на този срок няма случай на неподменена стока, само при намека че ще се появиш с инспектор от КЗП. На конференцията в Рибарица бе и собственика на сервизната верига БГсервиз, както и на другите голями сервизни вериги. Отношенията сервиз-търговец са не по-малко сложни и противоречиви. Така че моя съвет - не жали търговеца. Още утре, фурната при него със свидетел и Закона за защита на потребителя в ръка. Кураж и пиши за резултата.
_________________
НБС-СЕБТ http://www.nbs-set.com/
http://tvbonel.alle.bg
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Потърси "Проблем с БГ Сервиз" в магазин за електроника Pulsator.bg : БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА над 90 лв.

Покажи мнения от преди:   
Потърси "Проблем с БГ Сервиз" в Интернет



Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения    Форум за електроника Форуми -> Общи приказки - Just talking Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2, 3  Следваща
Страница 1 от 3

 
Към:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети