Форум за електроника Форуми Форум за електроника

Форум за електроника
Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ГрупиГрупи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Service Manual Search :   Enhanced by: Jabse.com : българската търсачка
Оборотомер
Иди на страница 1, 2  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
KOKO_76
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 24 Мар 2008
Мнения: 20

МнениеПуснато на: Съб Май 31, 2008 13:58    Заглавие: Оборотомер Отговорете с цитат

Значи историята е следната: Искам да си сменя оборотомера на мотора/MZ 251/ с електронен. В магазин за електронни компоненти намерих такъв но ими 2 проблема. Първият , който не ме притеснява особенно е, че има само 2 цифри и резултата ще трябва да се умножава по 100. ВТОРИЯТ ГОЛЯМ проблем е , че оборотомера се свързва към запалителната система на двигателя и от там брои оборотите. При мотора ми запалването е електронно без чукче и наковалня , а с магнит и датчик, и за един оборот на коляновия вал запалването подава 2 искри/в горна и долна мъртва точка/. Така оборотомера ще отчита два пъти повече. Може ли да се направи нещо по въпроса?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
slav4o.com
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 04 Юли 2004
Мнения: 2943
Местожителство: Велико Търново

МнениеПуснато на: Съб Май 31, 2008 14:42    Заглавие: Отговорете с цитат

Как така 2 искри за 1 оборот ? 1 трябва да е искрата - двутактов едноцилиндров двигател. 6000 об/мин - 100 Hz. Ами ще показва двойно-по-малко. При 4тактов 4 цилиндров двигател при 6000 об/мин -имаме 200 Hz преди делкото и 50 Hz на всяка свещ. Ако все пак запалването на мотора ти наистина по някаква причина ти дава 2 искри на оборот (което е странно) то няма да имаш никакви проблеми, ако оборотомера е предназначен за 4т 4 цилиндров двигател и трябва да се включва към бобината Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
*joda
Гост





МнениеПуснато на: Съб Май 31, 2008 15:19    Заглавие: Отговорете с цитат

Това че ти липсват първите два разряда дори е добре защото иначе много ще ти играят цифрите което е много противопоказно (отвлича вниманието) особенно за мотор. Бих ти препоръчал да си оставиш стрелките. И без това не е нужно до оборот да знаеш колко са. Ако те дразни показанието вземи още два индикатора и ги свържи да си светят на 0.

За импулсите един делител на две с едно CMOS ИС двоичен брояч (примерно CD4024) и ползваш ниско разрядния изход. Той на всеки втори такт става 1, т.е. дели на 2.
Върнете се в началото
slav4o.com
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 04 Юли 2004
Мнения: 2943
Местожителство: Велико Търново

МнениеПуснато на: Съб Май 31, 2008 18:28    Заглавие: Отговорете с цитат

Aко му дава две искри на оборот както казва да го свързва директно.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
KOKO_76
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 24 Мар 2008
Мнения: 20

МнениеПуснато на: Съб Май 31, 2008 21:32    Заглавие: Отговорете с цитат

Благодаря на *joda за съвета! Сега остава да намеря някой , който разбира за да го направи. За останалите запалването ми е безконтактно транзисторно /ако не се лъжа/. Имам ос с един кръгъл магнит хванат за оста на генератора. Под магнита има платка с няколко джаджи и един датчик. Датчика отчита всяко сменяне на поляритета на магнита , и тъй като магнита е кръгъл за да не се получи дебалансиране на оста, поляритета се сменя 2 пъти за един оборот. Тук хубавото е че няма искренето и регулирането като при чукчето и наковалнята и работата е по- устойчива. Мотора е по-пъргав. Ама като се повреди е ЗОР.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
bobykafe
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 02 Ное 2004
Мнения: 1325
Местожителство: Стара Загора

МнениеПуснато на: Нед Юни 01, 2008 11:47    Заглавие: Отговорете с цитат

Аз ли бъркам нещо или обикновен 4-тактов двигател с 4 цилиндъра подава 2 искри за 1 такт? Все пак един цикъл на 4-тактов цилиндър е 2 оборота, а за тези два оборота са работили 4 цилиндъра или по 2 на такт.

Всичко това естествено ако новия оборотомер е за 4 цилиндров /стандартен автомобилен/ двигател.
_________________
Няма нищо по- унизително от това, да виждате идиоти, които успяват в начинания, в които сте се провалили
----------------
В този форум вече съм само на гости...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
KOKO_76
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 24 Мар 2008
Мнения: 20

МнениеПуснато на: Нед Юни 01, 2008 11:53    Заглавие: Отговорете с цитат

Написал съм Мотоциклет MZ 251. Едноцилиндрова двутактова машина. Чудото на источно Германската промишленост.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
slav4o.com
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 04 Юли 2004
Мнения: 2943
Местожителство: Велико Търново

МнениеПуснато на: Нед Юни 01, 2008 12:58    Заглавие: Отговорете с цитат

От някъде трябва да взема импулси. Мисля че от единия край на първичната намотка на бобината. Rolling Eyes
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
joro66
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 18 Мар 2007
Мнения: 291
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Нед Юни 01, 2008 14:48    Заглавие: Отговорете с цитат

Да,защото другия край е свързан към +12 волта. Но ако е многоискрово запалването (в смисъл че в една искра са модулирани множество по къси по продължителност искри ще имаш проблеми-ще виждаш непрекъснато променящи се показания. Имал съм такъв случай.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
KOKO_76
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 24 Мар 2008
Мнения: 20

МнениеПуснато на: Сря Юни 04, 2008 17:01    Заглавие: Отговорете с цитат

Господа пак ще поясня. Магнита, който управлява датчика е кръгъл. Полюсите на магнита се сменят през 180 градуса./ + - ; + - /. Така, че и искрата свети през 180 градуса /вторият път само свети в цилиндъра/.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Потърси "Оборотомер" в магазин за електроника Pulsator.bg : БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА над 90 лв.

Покажи мнения от преди:   
Потърси "Оборотомер" в Интернет



Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2  Следваща
Страница 1 от 2

 
Към:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети