Форум за електроника Форуми Форум за електроника

Форум за електроника
Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ГрупиГрупи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Service Manual Search :   Enhanced by: Jabse.com : българската търсачка
В КОЯ ПОСОКА ДА СЕ ПРКВАЛИФИЦИРАМЕ :-)
Иди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Общи приказки - Just talking
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
wqep
Активен потребител
Активен потребител


Регистриран на: 29 Сеп 2006
Мнения: 64

МнениеПуснато на: Съб Апр 05, 2008 13:55    Заглавие: В КОЯ ПОСОКА ДА СЕ ПРКВАЛИФИЦИРАМЕ :-) Отговорете с цитат

Интересен въпрос.И е породен от факта,че при 50% от входящите поръчки сценарият е един и същ.ОТВАРЯМЯМЕ,ДИАГНОСТИЦИРАМЕ,КАЗВАМЕ ЦЕНА НА КЛИЕНТА,ЗАТВАРЯМЕ И ВРЪЩАМЕ УРЕДА НЕОТРЕМОНТИРАН.При тази 50% времева фира е съвсем нормално и приходите вместо да се увеличават да намаляват , при това обратнопропорционално на разходите.Цените на новите изделия надолу,а резервните части нагоре.КРАСОТА..Целият ни бранш или поне колегите дето познавам сме принудени да правим какви ли не финансови и какви ли оше не акробатики само и само да се задаржим на пеизажа.
Като цяло търговците внасят и продават боклуци,а ние трябва да им се радваме и да ги подържаме в гаранционен срок за да спът те спокойно.А когато изделието излезе от гаранция???Защо да не ни онодят със части на атрактивни цени?
Та колеги,какво?Ще чакаме да ни онождат или ще търсим алтернативи.За жалост това са переспективите дето виждам.Ако някои има идея , моля ,нека я сподели.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Bojilov
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 02 Май 2004
Мнения: 15426
Местожителство: Обрулистан-гр.Сбърканбург

МнениеПуснато на: Съб Апр 05, 2008 14:12    Заглавие: Отговорете с цитат

Айде,айде...Имаше една македонска поговорка-"Тарикат момче не пъшка".Нали имаш глава на раменете и 2 ръце(с различна "полярност" Laughing ),като ти гледам постовете-нито си прост,нито ти липсва опит в бранша...
Реализация за хора с акъл в главата и способни с ръцете е имало винаги в бранша и винаги ще има.Ако заебеш и типичното българско качество вечно да сме недоволни-цена нема да имаш...Не бой се,усмихни се и се радвай на живота-утре може да е по-зле.Като вица за ония дето попаднали при канибалите и оня се тюхкал колко лоша съдба го чака като видял другия че го заклали и го сварили,докато накрая не разбрал че него утре няма да го колят,ами ще го дерат жив.
Бранша винаги ще го има,може да се видоизмени,може леко да се попромени,ама ще го има.Без електроника в бита не може...докато опрем до времето да не се ремонтира и да не се произвежда електроника ще мине много време...ако въобще дойде такова време.
...австралийците още завод за радиолампи имат и бълва продукция с пълна пара.
А и в производството има хлаб.Ей го сега сме в ЕС-граници свободни-кеф ти за бачкане,кеф ти за търговия,кеф ти за производство.
Така че си го премести в другия крачол и толкоз. Laughing
_________________
Мегатрон-2007 ООД
На вниманието на всички бързащи-ако не ви е дадена оферта за някой артикул-значи ще ви я пратя по-късно и без да надавате зор и звъните!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
the_bull
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 31 Май 2007
Мнения: 660
Местожителство: Монтана(Студент в Русе)

МнениеПуснато на: Съб Апр 05, 2008 14:14    Заглавие: Отговорете с цитат

А за диагностиката взимате ли някакви пари?
_________________
Постулат на Хорнер за петте удара:
"Опитът е право пропорционален на потрошеното оборудване."
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
fikret
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 05 Май 2005
Мнения: 1691
Местожителство: Провадия

МнениеПуснато на: Съб Апр 05, 2008 14:21    Заглавие: Отговорете с цитат

Bojilov не споделям оптимизма ти.Хляб ще има ,но сирене няма да има .Примерно като гледам разценките на жичкаджиите по строежите (а не ти трябва много акъл) ми се струва ,че се движим уверено надолу.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
wqep
Активен потребител
Активен потребител


Регистриран на: 29 Сеп 2006
Мнения: 64

МнениеПуснато на: Съб Апр 05, 2008 14:35    Заглавие: Отговорете с цитат

Колегата фикрет е хванал смисъла Smile , а на коелгата Божилов му завиждам на оптимизма.
Току що четях за Рибарица,чудя се дали да идвам.Да правя там какжо?Да слушам господоина Лулчев?Негожото ЕООД си върви ОК.Или да се из-по-на-черпим?Е това е добра идея. Smile Заради това бих дошъл.

Иначе въпроса ми е съвсем сериозен.Доколкото знам в СФ се вземат пари за диагностика.Аз вземам само ако искат да им кажа каква е повредата,не за цената.Няма как да принудиш клиента да ти даде пари по друг начин.
Просто търсим някаква формула да оцелеем следващите 2 години,който устиска до тогава ще остане.Това поне показва практиката в европа.Но да стоим и да чакаме на стрина Катина да и се развали нещо и да доиде при нас....Не е ж това смисъла
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Bojilov
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 02 Май 2004
Мнения: 15426
Местожителство: Обрулистан-гр.Сбърканбург

МнениеПуснато на: Съб Апр 05, 2008 14:51    Заглавие: Отговорете с цитат

Не бой се...Преди 2 години имаше хора дето приказваха по същия начин за "двете години",и след още 2-пак ще ги има.И след 22-пак.
Бизнеса е тръгнал да "умира" от поне 10-12 години.
И като гледам-не е умрял.
Даже мисля имаме някакъв напредък-преди редовната приказка беше че "тая година е последна",сега вече сме опряли до двугодишен срок. Laughing
Един от най-печелившите бизнеси в момента е да се продават осцилоскопи,и да се продават от "магазините за левче"-мултицети и поялници.А познай защо.Винаги се е приказвало как бранша умира и неспирно се отварят нови и нови сервизи-ако един банкрутира и свали кепенците-на негово място се отварят 5 нови кепенеца.

За диагностиката-според зависи.Има моменти в които се взема-има и моменти в които се не взема такса.
Щи дам прост пример-
Клиент дето е обиколил половината сервизи в региона и много добре знае че уреда е за кинескоп и идва и при тебе да се увери,за да си третия,петия или осмия поред,който да му каже същото,което и предните или може би надявайки се на някакво чудо?
Или уред за който си играеш цял ден да кърпиш спукано шаси или да го ремонтираш,за да установиш накрая че кинескопа е кенеф...
_________________
Мегатрон-2007 ООД
На вниманието на всички бързащи-ако не ви е дадена оферта за някой артикул-значи ще ви я пратя по-късно и без да надавате зор и звъните!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
mitachi
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 28 Юли 2005
Мнения: 2352
Местожителство: Дупница

МнениеПуснато на: Съб Апр 05, 2008 15:36    Заглавие: Отговорете с цитат

Пари за диагностика не взимам. Но предупреждавам клиента. Ако ремонта е в разумни граници-примерно 45лв. за 21" направо го правя. Ако е нещо над тая цена-питам по телефона дали е съгласен с цената , след като съм разбрал за какви пари става въпрос. Така процедирам.
А за Рибарица! Кой иска да идва-да идва! Не че ще научите нещо ново в областа на техниката, ама ще си прекарате времето приятно(поне така си мисля). Ще си поразтегаме локуми, ако има някой с който да се заядем-ще се заядем и т.н.
Пък и се опознаваме лично. Laughing
П.П. Хляб има и още ще има. Малко мъртав период в прехода към новите телевизори. Да не мислите, че ще си хвърлят LCD-то дето е купено 1500лв., за ремонт от сорта на 300лв. При положение че в тая сума дето я съобщавам, съм заложил 100лв. труд за сменяване на платка?
_________________
Не обръщайте голямо внимание, на това което съм писал след 22.00ч.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
emil74
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 16 Мар 2007
Мнения: 1106

МнениеПуснато на: Съб Апр 05, 2008 16:24    Заглавие: Отговорете с цитат

mitachi написа:
Пари за диагностика не взимам. Но предупреждавам клиента. Ако ремонта е в разумни граници-примерно 45лв. за 21" направо го правя. Ако е нещо над тая цена-питам по телефона дали е съгласен с цената , след като съм разбрал за какви пари става въпрос. Така процедирам.


Това е истината! Давах си компютъра за ремонт и на бележката за поръчка направо пишеше, че за ремонти до 50лв. клиентът няма да бъде уведомяван допълнително. А доколкото не бъде потърсен в срок от... не си спомням колко дни, става собственост на сервиза. И при подаване на поръчката-подпис, че сте съгласни с условията. Естествено имаше и гаранционен срок на ремонта. Мисля, че е коректно към двете страни. Иначе или трябва да давате много ниски цени, или рискувате да проведете няколко часа в диагностика, да не получите нищо, а клиентът да отиде после с готовата диагноза при някой аматьор и да останете единствения губещ!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
pepi_voinishki1957
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 03 Фев 2006
Мнения: 3738
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб Апр 05, 2008 16:43    Заглавие: Отговорете с цитат

Без да ставам адвокат на господин Лулчев искам да ви уверя ,че той си изкарва хляба точно по същия начин по който вие го правите ,с поялник в ръка.Колкото до занаята как да умира и къде е казано ,че трябва да се ремоинтират само телевизори и двд та.Там дето вие живеете съм сигурен че има и офиси и фирми и хората искат да имат интернет и какво ли още не пряко или коствено свързано с нашия занаят.Аз отдавна разбрах че кварталният майстор затворил се в помещението си пет на пет наречено сервиз и пълно с разкулачени телевизори от зората на твлевизионната техника до наши дни просто е обречен на провал.По този начин човек не може да храни семейството си.Колкото до диагностиката и се взимат пари и не се взимат,въпрос на регламенът и договорка с клиента.Диагностиката в повечето сервизи е регламентирана с цена и ценоразписа седи на видно място .Въпрос на организация на работата.
За Рибарица ,на миналата среща ходих и съм изключително доволен от срещата с хора, колеги от занаята а и местото е едно от най красивите в България.
_________________
"Само най-мъдрите и най-глупавите не се поддават на обучение." Конфуций
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
wqep
Активен потребител
Активен потребител


Регистриран на: 29 Сеп 2006
Мнения: 64

МнениеПуснато на: Съб Апр 05, 2008 16:45    Заглавие: Отговорете с цитат

Ееее Митачи , ако е само за приятното прекарване......заяждането...не е в него смисъла е виждам, опоознаването,сигурно си заслужава Smile А за кое точно ЛЦД платката струва 200лв???За 37ма ЛГ захранване ли дето има само СТРТ???Или цифров блок за ГНУСМАС???Или инвертори за СОНИ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Потърси "В КОЯ ПОСОКА ДА СЕ ПРКВАЛИФИЦИРАМЕ :-)" в магазин за електроника Pulsator.bg : БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА над 90 лв.

Покажи мнения от преди:   
Потърси "В КОЯ ПОСОКА ДА СЕ ПРКВАЛИФИЦИРАМЕ :-)" в Интернет



Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Общи приказки - Just talking Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Следваща
Страница 1 от 10

 
Към:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети