Форум за електроника Форуми Форум за електроника

Форум за електроника
Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ГрупиГрупи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Service Manual Search :   Enhanced by: Jabse.com : българската търсачка
Ширина на пистите на печатна платка

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Общи приказки - Just talking
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
yani kokas
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 14 Юни 2006
Мнения: 326
Местожителство: Дупница/София/

МнениеПуснато на: Съб Дек 29, 2007 17:02    Заглавие: Ширина на пистите на печатна платка Отговорете с цитат

Как се определя ширината на пътечките на печатна платка ,ако токът който тече по пистата е 10А.Търсих в нета ама намерих само за разстоянието между две писти:
0.35 mm за напрежения до 20V;
- 0.48 mm за напрежения 60 V;
- 3.0 mm за напрежения до 250V
Явно се определя от плътността на тока и дебелината на медният слой ама знам ли .
Става ли за 10А -3мм ширина при дебелина на медта 35 микро метра
_________________
Всеки щепсел контакта да си знае ,да се пази
да не се зарази и ако клемите зацапа,
некой друг да тока да изцака...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Yahoo Messenger
RC
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 22 Фев 2003
Мнения: 13203

МнениеПуснато на: Съб Дек 29, 2007 17:11    Заглавие: Отговорете с цитат

Ами правилно си се ориентирал.
По плътността на тока като си направиш и сериозен запас особенно ако ще тече такъв ток продължително време.
Освен това не разчитай, че покритието е достатъчно равномерно от 35um, така че ....
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
ELP
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 07 Яну 2004
Мнения: 6902
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб Дек 29, 2007 19:18    Заглавие: Отговорете с цитат

Напиши едно PCB tracks widht в Гооглето и стой та гледай-даже има и онлайн калкулатор - http://www.desmith.net/NMdS/Electronics/TraceWidth.html
Тук пък е по ясно връзката с метричните размери
http://www.vutrax.co.uk/trackwidth.htm
както и да е 1oz/sq foot copper=0.035mm thickness)

Но най добре едно хубаво калайдисване после !
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
yani kokas
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 14 Юни 2006
Мнения: 326
Местожителство: Дупница/София/

МнениеПуснато на: Нед Дек 30, 2007 1:33    Заглавие: Отговорете с цитат

Евала, мерси за съветите!!!! Very Happy
Може ли да метнете по едно око на платката дето сътворих днес да кажете по некоя препоръка:
слой bottom

слой top

общо

_________________
Всеки щепсел контакта да си знае ,да се пази
да не се зарази и ако клемите зацапа,
некой друг да тока да изцака...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Yahoo Messenger
eler
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 30 Яну 2005
Мнения: 2248
Местожителство: Раднево

МнениеПуснато на: Нед Дек 30, 2007 10:18    Заглавие: Отговорете с цитат

На някои места липсват контактни площадки от горната страна, а някъде има излишни. Доста писти от горните са могли да бъдат разположени от долната страна. И май си се опитал да направиш линеен захранващ блок със стабилизатор от импулсен. Прав ли съм или не?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
yani kokas
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 14 Юни 2006
Мнения: 326
Местожителство: Дупница/София/

МнениеПуснато на: Нед Дек 30, 2007 12:01    Заглавие: Отговорете с цитат

За контактните площадки мисля да ги дублирам и в двата слоя,за да няма забравени.
Значи ще преместя част от пистите от top във bottom.
Иначе това трябва да бъде линеен стабилизатор с ua723.
_________________
Всеки щепсел контакта да си знае ,да се пази
да не се зарази и ако клемите зацапа,
некой друг да тока да изцака...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Yahoo Messenger
RC
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 22 Фев 2003
Мнения: 13203

МнениеПуснато на: Нед Дек 30, 2007 12:11    Заглавие: Отговорете с цитат

При положение, че платката е двустранна - контактните площадки е добре да са и на двата слоя (освен ако няма някакви специални причини да липсват).
Прегледай си и описанието на проходните отвори на елементите.
Има елементи на които различните отвори са май с различен размер, а някои определено са малки.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
guitman
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 26 Авг 2004
Мнения: 1468
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Пон Дек 31, 2007 8:57    Заглавие: Отговорете с цитат

При опроводяването избягвай острите и дори правите ъгли защото там се получава под-ецване.
На самия ъгъл, повече киселина се опитва да ецва под защитния слой.
_________________
home studio
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Yahoo Messenger
ELP
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 07 Яну 2004
Мнения: 6902
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Дек 31, 2007 11:08    Заглавие: Отговорете с цитат

Честно казано с 2-3 джъмпера тази платка можеше да я направиш еднослойна ,ще ти излезе и по-евтина ,а и по пригледна. Като врътнеш R4 например и двете зелени шини може да ги прекараш между изводите му и да станат сини ,същото важи и за двете към Ccomp ,и.т.н.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Потърси "Ширина на пистите на печатна платка" в магазин за електроника Pulsator.bg : БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА над 90 лв.

Покажи мнения от преди:   
Потърси "Ширина на пистите на печатна платка" в Интернет



Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Общи приказки - Just talking Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Към:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети