Форум за електроника Форуми Форум за електроника

Форум за електроника
Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ГрупиГрупи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Service Manual Search :   Enhanced by: Jabse.com : българската търсачка
Хладилник/фризер Gorenje K357/2 CELA - сервизно
Иди на страница 1, 2, 3  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Търсене на схеми, програми и документация - Service manual search
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
Gena
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 16 Ное 2004
Мнения: 509
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Нед Май 27, 2007 14:59    Заглавие: Хладилник/фризер Gorenje K357/2 CELA - сервизно Отговорете с цитат

Здравейте,
Искам да помоля за някаква сервизна документация - ръководство, схема, описание на кодовете на грешките за K357/2 CELA. Сегашното му наименование е RK6356W.
Това е комбиниран хладилник/фризер с електронен независим контрол на температурата в отделенията, два дисплея и два компресора Danfoss.
Имам проблем с грешка E2, която е проблем с датчика във фризерното отделение. Искам да локализирам повредата, при положение, че температурата не се регулира във фризера - стои си на най-ниската възможна. Грешката се появаява от време на време, нямам звукова аларма.


Последната промяна е направена от Gena на Пон Юли 09, 2007 20:59; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mitachi
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 28 Юли 2005
Мнения: 2352
Местожителство: Дупница

МнениеПуснато на: Нед Май 27, 2007 22:25    Заглавие: Отговорете с цитат

Даже и да има сервизно, там няма да е описано такова нещо. Най много да има алгоритъма - смени това, смени онова! Бих тръгнал от датчика за температурата. Сменяване с нов. Ако го има разбира се на пазара. Или бих поставил нещо на негово място, което да елиминира че грешката е от него. А от гаранциония севиз какво казват? Или това е втора употреба уред?
_________________
Не обръщайте голямо внимание, на това което съм писал след 22.00ч.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Gena
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 16 Ное 2004
Мнения: 509
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Пон Май 28, 2007 11:14    Заглавие: Отговорете с цитат

Прегледан е основно от сервизния специалист. Под основно разбирам външен и вътрешен оглед, без да се отвори примерно отделението с процесорната платака. Никакви измервания или проверка за евентуален лош контакт на проводниците от датчика към куплунга на платката или както там е свързан - нищо! Заключението е било "Нищо му няма на хладилника" и предложение за смяна на процесорната платка, ако искаме. Останалото го спестявам за сега, но все пак се свързах и с Г Сервиз, за всеки случай. Те естествено ми отказаха каквато и да е сервизна документация, но въпреки това бяха изключително любезни и коректни.
Исках да имам представа за какво става въпрос, защото утре сме уговорили час за посещение на техник. Ако почне пак с разтягането на локуми, да знам какво да му предложа да направи. За съжаление аз няма да съм там, а и гаранцията изтича другата седмица и това ме притеснява доста. Процесорната платка струвала 180лв. и ако трябва да я плащам заедно с датчика, то нещата се усложняват много.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mitachi
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 28 Юли 2005
Мнения: 2352
Местожителство: Дупница

МнениеПуснато на: Пон Май 28, 2007 19:25    Заглавие: Отговорете с цитат

Щом си е в гаранция, защо не процедирате по настоящия закон за защита на потребителя? Рекламацията се подава в магазина от където е закупен. Там задължително трябва да се запише в регистъра за рекламации. Важна е датата на подаване на рекламацията, а не кога изтича срока. Трябва задължително фискален касов бон! Да не говоря че може да искате директна замена или да Ви върнат парите, а не ремонт! От там нататък ще имате доста възможности да си търсите правата.
http://www.kzp.bg/modules.php?name=News&file=article&sid=329
_________________
Не обръщайте голямо внимание, на това което съм писал след 22.00ч.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Bojilov
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 02 Май 2004
Мнения: 15426
Местожителство: Обрулистан-гр.Сбърканбург

МнениеПуснато на: Пон Май 28, 2007 21:30    Заглавие: Отговорете с цитат

вероятно е скапан датчика-често ивление.
_________________
Мегатрон-2007 ООД
На вниманието на всички бързащи-ако не ви е дадена оферта за някой артикул-значи ще ви я пратя по-късно и без да надавате зор и звъните!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Gena
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 16 Ное 2004
Мнения: 509
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Сря Май 30, 2007 21:46    Заглавие: Отговорете с цитат

mitachi,
Благодаря Ви за препратката към КЗП!
Проблемът е, че гаранцията е 3 години, а ако започна да се занимавам с магазина, от който е купен, само ще си усложня живота, без да има желания резултат.
Въпреки това ще направя всичко, описано в сайта!


bojilov,
Благодаря и на Вас за помощта! Вие сте може би петият специалист, който посочва датчика като вероятна причина за грешката Е2.

За съжаление техника от гаранционният сервиз не е дошъл повторно, въпреки уговорката, а днес е заявил, че е поръчал процесорна платка от централната база. Без да е сигурен, че проблемът е в нея, естествено!
За сега не искам да коментирам, но ако се опитва да протака нещата до изтичане на гаранционния срок или не отремонтира хладилника ще му направя живота черен!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Gena
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 16 Ное 2004
Мнения: 509
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Сря Юни 13, 2007 8:48    Заглавие: Отговорете с цитат

Все още машинката не е отремонтирана, защото не е доставена процесорна платка. Техникът е казал, че до края на седмицата вероятно ще пристигне.
Моля за съвет как да постъпя, ако нещата се закучат - все пак повредата е от почти месец!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Gena
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 16 Ное 2004
Мнения: 509
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Съб Юни 16, 2007 23:33    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте отново,
Отидох на място и констатирах с точност следното:
1.Задавам -18 - индикатора показва E2 всяка секунда. Като се появи тя изгасва зеления светодиод за включен фризер. Това става докато се достигне зададената температура.
15 минути след като на дисплея се установи -18 измерих температурата с термометър във второто чекмедже на фризера -24 градуса. Зад него е датчика.
2.Задавам -24. Докато не се установи на -24 показанието на дисплея, той отново всяка секунда се сменя с E2 аналогично като в т.1.
Аналогично 15 минути след установяване на -24 градуса по дисплей термометърът показва -30 градуса.
Така установих постоянна разлика от 6 градуса между зададената / изписаната на дисплея температура и реалната във фризера.
Когато се достигне желаната температура много рядко се показва E2 и обратно - ако се е повишила температурата се появява почти всяка секунда.
3.Компресора си работи с нормални интервали работен / покой. Температурата му е около 35 градуса в края на работния цикъл.
4.Никакви признаци за течове на R600a не се забелязват, нито странни шумове при работа на компресорите.


Някой може ли все пак да ме насочи какъв тип е температурният датчик или да ми подскаже откъде да му намеря спецификациите?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mitachi
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 28 Юли 2005
Мнения: 2352
Местожителство: Дупница

МнениеПуснато на: Нед Юни 17, 2007 16:22    Заглавие: Отговорете с цитат

Исках да имам представа за какво става въпрос, защото утре сме уговорили час за посещение на техник. Ако почне пак с разтягането на локуми, да знам какво да му предложа да направи. За съжаление аз няма да съм там, а и гаранцията изтича другата седмица и това ме притеснява доста. Процесорната платка струвала 180лв. и ако трябва да я плащам заедно с датчика, то нещата се усложняват много.


Това е от предишния ви пост. Имах чувството че сте клиент? Май на практика не е така?

Отидох на място и констатирах с точност следното Question Question Question
_________________
Не обръщайте голямо внимание, на това което съм писал след 22.00ч.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Gena
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 16 Ное 2004
Мнения: 509
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Нед Юни 17, 2007 18:43    Заглавие: Отговорете с цитат

Цитат:
Имах чувството че сте клиент? Май на практика не е така?

Чувството не Ви е излъгало - в случая наистина съм клиент.
Има ли нещо лошо в това, че се интересувам от схемата/параметрите на компонентите на хладилник/фризера, с цел да помогна с каквото мога на гаранционния сервиз?
В Internet няма нищо за Gorenje! Излезе, че това е най-засекретеното производство ако не в света, то поне в Европа! За всички останали се намира по нещичко, а за тях - само платени сервизни и нищо повече.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Потърси "Хладилник/фризер Gorenje K357/2 CELA - сервизно" в магазин за електроника Pulsator.bg : БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА над 90 лв.

Покажи мнения от преди:   
Потърси "Хладилник/фризер Gorenje K357/2 CELA - сервизно" в Интернет



Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Търсене на схеми, програми и документация - Service manual search Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2, 3  Следваща
Страница 1 от 3

 
Към:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети