Форум за електроника Форуми Форум за електроника

Форум за електроника
Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ГрупиГрупи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Търси в цяла България :   Enhanced by: Jabse.com : българската търсачка
Тиристорно управление на постояннотоков двигател
Иди на страница 1, 2  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
svetlinT
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 05 Дек 2005
Мнения: 17

МнениеПуснато на: Вто Яну 17, 2006 19:12    Заглавие: Тиристорно управление на постояннотоков двигател Отговорете с цитат

Колеги,моля за помощ!
Попадна ми тиристорен блок за управление на постояннотоков двигател,върху който пише следното:

INDUR Antiebstechnik AG
CH - 4008 Basel
BCX 50/380 - 260

TYP CX-250
Изходното му стъпало е изградено с SKCH 40/12 - управляем изправителен мост състоящ се от два тиристора,два диода и още един обратен диод паралелно на изхода.
Свързах го с маломощен руски двигател с паралелно възбуждане и не се получи желания ефект.При постоянно местоположение на управляващите импулси тиристорите се отпушват доста преди тях.При повищаване натоварването в-у двигателя отпушването започва да закъснява и при някакъв товар започва да съвпада с управляващите импулси. Въпросът ми е:На какво се дължи това и съответно какво да предприема ?Ако някой има сламка за това управление (схеми на свързване,методика за настройка и др.) моля да я сподели с мен.Благодаря предварително !
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Фикри Нури
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 26 Юли 2005
Мнения: 1622
Местожителство: Kърджали

МнениеПуснато на: Сря Яну 18, 2006 8:59    Заглавие: Отговорете с цитат

Почти всички съвременни перални са с таково управление.Мисля, че мощността има значение за правилното управление на двигателя.Поразрови се в нета.Ще намериш много аналогични решения.Например тук:http://www.discovercircuits.com/list.htm
_________________
http://www.velox-systems.eu/
В скайпа: filikon
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Kolyo Tsonev
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 23 Дек 2003
Мнения: 249
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Сря Яну 18, 2006 9:50    Заглавие: Отговорете с цитат

Имаше такова управление на стари перални AEG ,но там статора беше с постоянни магнити.
Така и не разбрах как се поддържаха постоянни обороти,но май се отчита индуктираното напрежение в ротора.
Всички нови модели са с тахогенератор(бобина или датчик на Хол)
_________________
Всяко ново е отдавна забравено старо
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
svetlinT
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 05 Дек 2005
Мнения: 17

МнениеПуснато на: Сря Яну 18, 2006 11:17    Заглавие: Отговорете с цитат

Управлението не е от пералня.Явно е промишлено изпълнение с размери около 30х20х10 см.Има си входове за потенциометър за заданието и за ОВ по обороти ,където присадих преобразувател с датчик на Хол.Предвидено е за 380 в.,а аз го пускам на 220 в. Може ли това да създава проблем?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Kolyo Tsonev
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 23 Дек 2003
Мнения: 249
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Сря Яну 18, 2006 12:34    Заглавие: Отговорете с цитат

При контрол на оборотите обикновенно в обратната връзка се използват магнити с няколко полюса-осем,дванадесет.....
При тебе как е ?
Датчиците на Хол също са различни
_________________
Всяко ново е отдавна забравено старо
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
svetlinT
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 05 Дек 2005
Мнения: 17

МнениеПуснато на: Сря Яну 18, 2006 20:10    Заглавие: Отговорете с цитат

Преобразувателчето ми е елементарно,с едно най-обикновено магнитче залепено за вала на двигателя.Не е изключено по-нататък да имам проблеми и с него,но засега ми се струва добро.Не схващам защо тиристорите се отпушват предварително.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Stoy40
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 21 Окт 2004
Мнения: 3128
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Сря Яну 18, 2006 20:22    Заглавие: Отговорете с цитат

Може да е шумозащитна система и да се отварят,когато напрежението минава през нулата....така се прави нещо професионално....като стигнеш максимално натоварване реактивната съставка се изравнява с активната и фазите може да съвпаднат...нали знаеш че индуктивен товар тока изостава на 90 ° от напрежението
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Kolyo Tsonev
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 23 Дек 2003
Мнения: 249
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Сря Яну 18, 2006 20:47    Заглавие: Отговорете с цитат

Пак отлетяхме в космоса Smile
Ако оборотите на мотора са различни на празен ход и под товар,значи проблема е в обратната връзка.
А при индуктивен товар осцилограмите винаги лъжат.
_________________
Всяко ново е отдавна забравено старо
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Stoy40
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 21 Окт 2004
Мнения: 3128
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Сря Яну 18, 2006 20:54    Заглавие: Отговорете с цитат

Kolyo Tsonev написа:
Пак отлетяхме в космоса Smile
.
ако елементарните закони в електротехниката са космоса -съгласен съм Laughing Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Kolyo Tsonev
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 23 Дек 2003
Мнения: 249
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Сря Яну 18, 2006 21:12    Заглавие: Re: Тиристорно управление на постояннотоков двигател Отговорете с цитат

svetlinT написа:
Свързах го с маломощен руски двигател с паралелно възбуждане и не се получи желания ефект.

А какъв ефект трябва да се получи ?
_________________
Всяко ново е отдавна забравено старо
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Потърси "Тиристорно управление на постояннотоков двигател" в магазин за електроника Pulsator.bg : БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА над 90 лв.

Покажи мнения от преди:   
Потърси "Тиристорно управление на постояннотоков двигател" в Интернет



Създайте нова тема   Напишете отговор    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2  Следваща
Страница 1 от 2

 
Към:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети