Форум за електроника Форуми Форум за електроника

Форум за електроника
Български форум за електроника, ремонти, схеми, документация
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ГрупиГрупи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

Service Manual Search :   Enhanced by: Jabse.com : българската търсачка
Идеи за разходомер.
Иди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
 
Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
darkyp
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 15 Ное 2005
Мнения: 130

МнениеПуснато на: Вто Ное 15, 2005 19:01    Заглавие: Идеи за разходомер. Отговорете с цитат

Търся идея за разходомер на дизелов автомобил. Не ме интересува толкова електрониката колкото типа на датчика и къде може да се намери. Първоначалната ми идея беше с турбинен масов разходомер (като водомерче) - така и не можах да намеря от къде да се сдобия с подобно нещо. Вероятно може и по други начини - с пад на налягането например, въпреки че не съм го обмислял. Особеност е, че вероятно ще трябват два такива датчика за входящото и изходящото (неизползвано) гориво - нещо диференциално ще се получи...

Поздрави!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
BORoSA
Нов потребител
Нов потребител


Регистриран на: 14 Ное 2005
Мнения: 14

МнениеПуснато на: Вто Ное 15, 2005 20:51    Заглавие: Отговорете с цитат

Дали няма да стане като се вземе предвид положението на педала на газта, оборотите и скоростта с която се движи ажтомобила.До колото знам при дизела си е пропорзионално количеството на горивото което се подава към мотора и положението на педала на газта. Пък и трябва да се има в предвид че тези разходомери не са особенно точни ...


BORoSA!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Гост






МнениеПуснато на: Сря Ное 16, 2005 0:50    Заглавие: Отговорете с цитат

Формулата по която ще го смяташ ще е порядъчно сложна, а и не е ясно дали ще е акуратна. Аз съм се замислил за датчика който го слагат на 4ти цилиндър на дюзата - тоя който дава сигнал за точния момент на впръскване, трябва да генерира и сигнал кога се затваря дюзата.
Върнете се в началото
darkyp
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 15 Ное 2005
Мнения: 130

МнениеПуснато на: Сря Ное 16, 2005 6:32    Заглавие: Отговорете с цитат

до колкото знам дизелът си взима колкото му трябва гориво и останалото го връща. разбира се зависи и от това колко му подаваш и от оборотите и скоростта, но според мен ще е трудно за извличането на такава формула, въпреки това е идея. До колко ли влияе скоростта на това обаче? Вероятно малко? Но ако се движи колата по наклон на по ниска предавка, оборотите ще са значителни, подаването на газ - като за празен ход - би трябвало да не харчи повече от оборотите при празен ход.

относно датчик на 4-ти цилиндър - говоря за чист дизел / турбо дизел без I - не ми е ясно какво е изпълнението за което говори предишния пост. четох друга тема по въпрос-а във форума с отговор един линк - там се разчита на времето през което се впръсква гориво от електрониката, но как да се хване това време на такъв, който е без електроника?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Dalgia
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 17 Дек 2004
Мнения: 183
Местожителство: София

[download attachment]
МнениеПуснато на: Сря Ное 16, 2005 6:43    Заглавие: Отговорете с цитат

Щом е само за идея ето една.Ултразвуков разходомер базиран на доплеровия ефект.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла MSN Messenger
hshop
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 13 Мар 2005
Мнения: 193
Местожителство: Кнежа

МнениеПуснато на: Сря Ное 16, 2005 8:17    Заглавие: раз-ер Отговорете с цитат

На по-старите ВАРБУРГ има разходомер-адна турбинка и оптрон с въздушна междина ,ако това ти върши работа -мога да пратя схемата ,която съм снел от платка на ВАРБУРГ.А от къде да се здобиеш,може би от втора уп-ба,авто части/нещо застояло/ Confused
С поздрави hshop 1
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Desert Leo
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 02 Яну 2005
Мнения: 212

МнениеПуснато на: Сря Ное 16, 2005 9:02    Заглавие: Отговорете с цитат

Разходомер имаше не само във Ватбург, но и в някои Трабанти.
Провери по магазините за резервни части за тези коли или по гробниците.
Турбинката е с диаметър около 22мм, а габаритите са : диаметър 50мм и височина 30мм. Сигнала се снема с IR светодиод и фототранзистор, а процепите на турбинката са 9. Германеца е направил индикацията със светодиоден стълб (А277), но ако се сложи контролер и се калиброва, може да се постигне доста висока точност.
Друг въпрос е дали такъв разходомер е наистина необходим.
Имам един такъв датчи и все се каня да го сложа, но все не остава време...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
cvetomirconev
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 19 Авг 2005
Мнения: 470
Местожителство: Севлиево

МнениеПуснато на: Сря Ное 16, 2005 13:32    Заглавие: Отговорете с цитат

За какъв точно дизелов автомобил става дума. Ако това се уточни ще могат да се дадат по-конкретни отговори.
_________________

My opinions might have changed, but not the fact that I'm right.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
darkyp
Опитен потребител
Опитен потребител


Регистриран на: 15 Ное 2005
Мнения: 130

МнениеПуснато на: Сря Ное 16, 2005 15:45    Заглавие: Отговорете с цитат

Това за доплеровия ефект звучи много интересно. Само ако може повече детайли защото не съм запознат с него. Нещо ако имаш добри линкове с информация...

Иначе това за вартбурга и за трабанта е страхотно. Някаква такава информация ми трябваше, откъдето да почна да търся. Ще се поразходя по магазините за части да видя какво се намира.

Колата е Golf 1.6 TD, 85 година
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Гост






МнениеПуснато на: Сря Ное 16, 2005 16:30    Заглавие: Отговорете с цитат

Аз съм госта горе (и оня с изгорялото зарядно на електромобила Razz )
Та електрониката на Рено двигателите от 90-те подава към индикатора импулс на всеки 6сс гориво които са изгорени. Има и такива с турбина, но така и не намерих турбинка - само че това е за бензинови двигатели. При нафтовите потока който минава през помпата е доста голям, за да може да я охлажда. Та оттука изникват 2 въпроса - 1во, дали турбина от трабант (или друго) ще може да прекара достатъчно гориво и 2ро, дали ще е достатъчно точно, при условие че при малки натоварвания изгорялото гориво ще е под 1/20 от това което е минало през помпата.
При електронните помпи има потенциометър, който показва точното положение на двойката, която определя горивото. Отделно че тази двойка се командва пак от комп-а на базата на някакви таблици.
Затова си мисля за датчика на 4ти цилиндър, е най-подходящ. Потока трябва да е фиксиран (температурата на нафтата в инжектора е приблизително еднаква, налягането е = на това на отпушване, отвора на дюзата също е постоянен) само времето за впръскване се променя. Вискозитета на нафтата също трябва да е приблизително еднакъв при високи температури. Поне така си мисля.
Та за този датчик - той е една игла, която влиза в намотка по която тече някакъв постоянен ток. Би трябвало на влизане да има пик, а на излизане да е с обратна посока. Question
Върнете се в началото
Потърси "Идеи за разходомер." в магазин за електроника Pulsator.bg : БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА над 90 лв.

Покажи мнения от преди:   
Потърси "Идеи за разходомер." в Интернет



Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения    Форум за електроника Форуми -> Обща електроника - General Electronics Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Страница 1 от 4

 
Към:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети